دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قرض کار پسندیده ای است، ولی متاسفانه بعضی از این فرصت سوء استفاده می کنندگفتند: در دنیای امروز قرض توام با ربا باعث این همه گرفتا ری و سقوط شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز ،در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد موسسه مالی و اعتباری کوثرکه در دفتر معظم له برگزار شد، ضمن تبریک ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)گفتند: خدمت به اجتماع به هرشکلی داری ثواب الهی و ارزش است.

ایشان به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند:"کسی که وجودش برای مردم مفید تر باشد پیش خدا محبوب تر است" اشاره کردند و اظهار داشتند: هرمسئولی که هرنوع خدمتی چه از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم نجام دهد، پیش خدا محبوب است و موجب رضایت و پاداش الهی می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: موسسه  مالی واعتباری کوثر خدمات شایسته ای در بعد اقتصادی و اجتماعی انجام داده است که یکی از این خدمات پرداخت تسهیلات بدون رباست، چرا که قرض کار پسندیده ای است، ولی متاسفانه بعضی از این فرصت سوء استفاده کرده و قرض را  با ربا به مردم می دهند و موجب سقوط جامعه می شوند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: در دنیای امروز قرض توام با ربا باعث این همه گرفتاری و سقوط شده است و درکشورهای اروپایی که دست به ریاضت اقتصادی زده اند به جایی نرسیده اند، زیرا که درصد بالایی از مردم اروپا محتاج  و فقیر و تنها  عده کمی که غالبا سرمایه داران و بانک ها و در رفاه هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند:تمام مشکلات کشورهای اروپایی به خاطر فقر و ریاضت های اقتصادی است که از سوی دولت های غربی و اروپایی به مردم تحمیل شده است و روز به روز نیز سخت تر می شود.

ایشان افزودند غربی ها به سمت ریاضت اقتصادی رو آورده اند که مردم از خرج خود بکاهند تا دولت و سرمایه داران راحت به مسیر خود ادامه دهند و این یعنی اول بد بختی و مشکلات برای توده مردم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha