دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید سبک زندگی پیامبر خاتم(ص) برای جامعه جهانی ارائه شود تا مردم بدانند اسلام چه دینی است.

به گزارش خبرگزای «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار  اعضای همایش علمی پژوهشی «سبک زندگی اهل بیت(ع)»  اظهارداشتند: کار شما بسیار قابل تقدیر، مقدس و بزرگ است و موضوع سبک زندگی اهل بیت(ع) هم بسیار مهم و وسیع است. باید سبک زندگی معصومین در افق بالای قرار بگیرد.

معظم له ادامه دادند: سبک زندگی اهل بیت(ع) برای تأسیس مبانی اعتقادی و اخلاقی  جامعه  و دوری از انحرافات نقش بسزایی می تواند داشته باشد و این امر زمانی حاصل خواهد شد که موضوعات سبک زندگی دسته بندی و هدف مند ارائه شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: رهبران دینی که به عنوان الگو در جامعه می باشند،باید موضوعات سبک زندگی آنها در قالب مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی به درستی معرفی شود تا تأثیرات آن دوچندا باشد.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: معارف اعتقادی، اخلاقی، مدنی، حکومتی و جهادی از جمله موضوعات بسیار مهم سبک زندگی معصومین (ع) است که باید این موضوعات تحقیق و به درستی از منابع مهم استخراج شود و به عنوان فرهنگ در جامعه ارائه شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اسلام در مباحث مختلف حرف برای گفتن دارد از جمله، موضوع  وحدت ملل است. اسلام برای همه انسانها و برای همه نژادها ارزش قائل است و هیچ نژادی را بر دیگری برتری نداده است.

معظم له افزودند: باید سبک زندگی پیامبر خاتم(ص) برای جامعه جهانی  ارائه شود تا مردم بدانند اسلام چه دینی است.

ایشان با بیان این که باید از منابع مهم شیعی مباحث را برداشت کرد  خاطر نشان ساختند: شیعیان در طول تاریخ مظلوم بوده اند و دشمن هیچ وقت اجازه نداده مبانی و حقیقت شیعه به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد و منتشر شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان گفتند: دشمنان کسانی اند که با تأسیس، طراحی و راه اندازی گرو های تروریستی و فرقه های ضاله، البته با پول نفت حکمت آل سعود مانع نشر معارف معصومین  و شیعی شده اند. بنابراین هر چه بتوانیم معارف را به مردم و جامعه معرفی کنیم به شیعه خدمت کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha