شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
انصاریان

حوزه/اولین نشست از سلسله نشست های دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و با شرکت عموم طلاب و روحانیون برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، در این کارگاه آموزشی، ضمن انتقال تجارب تبلیغی خود، به تبیین اهمیت صبر و بردباری در سختی های زندگی طلبگی و لزوم تلاش مستمر در جهت تحصیل علوم دینی پرداخت.

وی گفت:مسئله ای که واقعا دانستن آن برای ما ضروری است، معرفت به وظیفه انسان و به عبارتی "جایگاه شناسی" است، این که بدانیم خدای متعال چه جایگاهی به ما داده است و در این جایگاه چه انتظاری از ما دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان جایگاه بندگی خداوند و تلاش برای معرفت ذات باری تعالی را از اعظم نعمت های خداوند دانست و تاکید کرد:باید تلاش کنیم این جایگاه و موقعیتی که خدای متعال به ما طلاب و روحانیون داده است و یکی از بزرگ ترین نعمت های خداست را قدر بدانیم و آن را با چنگ و دندان تا لحظه خروج از این دنیا حفظ نماییم.

وی وظیفه بزرگ انبیاء بزرگ الهی را تبلیغ دین خدا دانست و خاطر نشان ساخت: وقتی به آیات قرآن کریم و

روایات اهل بیت(ع) دقت می کنیم، می بینیم خدای متعال لغت تبلیغ و مشتقات آن را در کنار سایر صفات و وظایف دیگر پیامبرانش به کار برده است و آنان را مبلغ بیان کرده است و ائمه معصومین(ع) نیز در همین جایگاه والا قرار داشتند.

*طلبگی هدایتی الهی است

وی طلبگی را یکی از مهم ترین مصادیق هدایت الهی دانست و افزود:خدای متعال وظیفه ای که بر دوش انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) قرار داده بود را اکنون  به اندازه توانمان برعهده ما نیز گذاشته است و برای پرکردن خلاء وجود پیامبر(ص) و امام (ع)در جامعه و میان مردم، ما را به سمت طلبگی که همان مسیر آن ذوات مقدسه(ع) است هدایت کرده و هیچ سختی و مشکلی در این مسیر نورانی نمی تواند با هدایت خداوند بجنگد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود:یک مبلغ، طبق روایت معصومین(ع)  باید متکفل ایتام آل محمد(ص) باشد و در برابر مفاسد زمان خود بایستد و در اندازه توان و استعداد خود فساد، گناه و تبهکاری را از زندگی مردم دفع یا رفع نماید و این امر مهم نزد خدای متعال بسیار قیمتی و بار ارزش است.

وی در پایان با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که فراروی علمای بزرگ قرار داشته است تاکید کرد: همواره در طول تاریخ تشیع  و از آغاز غیبت کبری امام زمان(عج)، علمای بزرگ اسلام با سختی و مشکلات فراوان، علوم اهل بیت(ع) و

معارف دینی و قرآنی را حفظ کردند و به دست ما رساندند که زندگی آنان می تواند برای همه ما درس بزرگی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha