دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبداللهی حوزه خواهران

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه نیروی انسانی، محور توسعه است، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در خدمت تربیت نیروی انسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط حوزه‌ خواهران،  اصغر عبداللهی پنجشنبه 18 دی در جلسه مشترک معاونان حوزه‌های علمیه خواهران با استاندار کرمان  که در قم برگزارشد، افزود: یکی از شعارهای ما کاهش آسیب‌های فرهنگی است که اگر به آن بی‌توجهی شود، نظام را هم تهدید خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 800 نفر یک پزشک و به ازای هر هزار و 300  زن، یک مبلغ خواهر در کشور وجود دارد، ادامه داد: اگر مبلغان بازآموزی نشوند، به مبلغانی غیرتوانمند تبدیل می‌شوند بنابراین سرمایه‌گذاری در این راستا ضروری است.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه این نهاد تا کنون از لحاظ مفهومی مانعی در توسعه مراکز حوزوی در استان کرمان نداشته است، اضافه کرد: امیدواریم به لحاظ عملیاتی در زمان تصدی رزم‌حسینی در استانداری کرمان به استاندارد 8هزار طلبه خواهر در این استان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به ظهور عالمان برجسته از سرزمین کرمان، گفت: شایسته است بانوان حوزوی فرهیخته‌ای نیز در این استان تربیت شوند.

عبداللهی با اشاره به همکاری حدود 4هزار نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران در طرح رحمت با وزارت کشور گفت: 12 هزار پرونده از مبلغان سازمان‌یافته تشکیل شده است و 3هزار زوج طلبه با حضور بانوان طلبه در طرح هجرت به تبلیغ امور دینی می‌پردازند.

وی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک نهاد ولایت‌مدار یاد کرد و گفت: بایدها و نبایدهای ولی فقیه، واجبات حوزه‌های علمیه خواهران هستند. دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بحث فرهنگ است که در مسائل مختلف مطرح می‌شود.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت 19 واحد حوزوی خواهران در استان کرمان، افزود: از این میان 17 مدرسه علمیه در مقطع سطح دو (کارشناسی) و دو واحد حوزوی در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای 10 پروژه عمرانی با مجموع متراژ 25 هزار مترمربع در قالب مدرسه علمیه در استان کرمان، اظهار کرد: 20 میلیارد تومان در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است که کمک استان کرمان به آنها، حدود 2میلیارد تومان بوده است. 3 پروژه در دست احداث نیز در استان کرمان قرار دارد.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام محمدتقی قندی معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه طلاب در زمینه تربیتی در مهد کودک‌ها تا دانشگاه‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: مهدهای کودک می‌توانند فضاهای آسیب‌زایی باشند. حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه تاسیس و اداره مهدهای کودک اقدام کرده‌اند، اما با موانعی مواجه شده‌اند، از این رو لازم است تاسیس مهدهای کودک از سوی حوزه‌های علمیه خواهران تسهیل شود.

وی خواستار تسهیل راه‌اندازی موسسات قرآنی و سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی واحدهای حوزوی خواهران شد و گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران مربیان توانمندی تربیت می‌شوند که توانایی مناسبی برای مواجهه با فرق گوناگون دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha