شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از ساحت های تعامل روحانیت و دولت ، عرصه مدیریت است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه با حوزه ها هم هدف است باید این تعامل وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز، در همایش مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور گفت: اکثر کارگزاران نظام اسلامی از افراد متدین و خوش سلیقه و متعهد هستند، ولی باید در نظر گرفت که نظر آنها نسبت به مسایل فرهنگی و دینی به چه شکلی است و در این زمینه باید این حوزه ها به خوبی رصد و با  فعالان هماهنگ سازی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: بیشترین ساحت تعاملی دولت و روحانیت در همین حوزه است؛ دولت مشاورین روحانی را برای  ارتباط بین دولت، مراجع و مردم نیاز دارد، ولی همه کار مشاورین روحانیت این مساله نیست؛ تمرکز بر روی پیوست سازی فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله وظایف مشاورین روحانی و به طور کلی روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد:  هنوز پیامدهای فرهنگی آغاز نشده است با اینکه این طرح، طرح موفقی بوده،  ولی باید فعالیت های عمرانی حتما با پیوست فرهنگی همراه باشد.

وی افزود: یکی از ساحت های تعامل روحانیت و دولت در عرصه مدیریت است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه با حوزه ها هم هدف است باید این تعامل وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: عرصه دیگر، عرصه کارشناسی روحانیت است؛ کارشناسی یک رده پایین تر از نظریه پردازی کلان است که وظیفه اولی روحانیت است؛ عرصه بعدی این تعامل، مشاوره روحانیت برای دولت است؛ حضور روحانیت در مشاوره باید در تمام سطوح خرد و کلان انجام شود.

درعرصه تبلیغ تعامل  با رسانه ملی فراهم نشده

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: پنجمین عرصه که عرصه قالبی تعاملی حوزه و نظام است، عرصه تبلیغ است که این عرصه هنوز فایل های باز نشده بسیاری از جمله رسانه ملی دارد، زیرا لازم است یک تعامل سازمان یافته و کنترل شده در عرصه تبلیغ با رسانه ملی ایجاد کنیم؛ رسانه ملی خودش افرادی را انتخاب می کند و از آنها استفاده می کند و این مساله البته سازمان یافته نیست.

وی افزود: آشنایی با حوزه ها و تعامل حوزه های علمیه خواهران با استانداران از دیگر عرصه های تعامل بین حوزه و استانداری ها است.

حجت الاسلام والمسلمین  جمشیدی گفت: امروز 467 واحد آموزشی حوزه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد؛ در مدیریت حوزه های علمیه28 استان سرپرستی می شوند؛ در حال حاضر شاغلین تحصیل در کل کشور، بیش از 65هزار نفر هستند و تقریبا ‌فارغ التحصیلان و شاغلین به تحصیل 150هزار نفر است.

فعالیت 4هزار خواهر طلبه در عرصه مجازی

وی افزود: 4000 خواهر طلبه در عرصه مجازی تاثیر گذار هستند که این فعالان در قالب یک پورتال تخصصی فعالیت می کنند که در آینده می تواند به 60هزار نفر نیز برسد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: کل طلبه هایی که تحت پوشش ستاد مرکزی هستند، وبلاگ های داخلی فعالی دارند ولی این 4هزار نفر بیرون از این حوزه و فعال در عرصه فضای مجازی هستند.

تفاوت هزینه برای تحصیل طلبه و دانشجو

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: متوسط هزینه برای یک دانشجو در مقطع کارشناسی 7میلیون است و متوسط هزینه برای ستاد و طلاب کمتر از یک میلیون تومان یعنی بیش 600 تا 700 هزار تومان است.

وی افزود: تعداد شاغلین طلاب در سطح چهار حوزه علمیه خواهران کمتراز هزار نفر است، زیرا این سطح به شکل رسمی از امسال راه اندازی شده است؛ در سطوح هم عرض در سراسر کشور خواهران طلبه در عرصه های پژوهشی جلوتر بوده اند و بسیار خوب کار کرده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: این بستر یک بستر کاملا آماده است که باید روی این مساله سرمایه گذاری کرد و از این ظرفیت بهره برد؛ 600هزار فرصت تبلیغی توسط خواهران طلبه بوجود آمد و این شبکه یک شبکه گسترده است که قابل توجه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تعلیم، تعلم، از جمله بسترهای فعالیت حوزویان خواهر است وامروز 6هزار مربی طلبه قرآنی در کشور به فعالیت می پردازند؛ حضور خواهران در عرصه آموزش و پرورش بسیار جدی بوده است. 

وی گفت: از احیای ارزش ها در هر دولتی حمایت می کنیم و حوزه های علمیه بازوان توانمند نظام در احیای ارزش های دینی و معنوی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha