دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شبکه اجتماعی

حوزه/آژانس امنیت ملی آمریکا در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد واین آژانس در ماه از طریق تلفن وکاربران ایرانی 14میلیارد اطلاعات از ایران سرقت می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، روح الله مومن نسب معاون فناوری واطلاعات مرکز فضای مجازی بسیج کشور،در جمع پایوران وسربازان تیپ 83 روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق (علیه السلام)  به تشریح وضعیت فضای مجازی کشور وآسیبها وفرصتهای این عرصه پرداخت.

*اهمیت فضای مجازی از نگاه رهبر انقلاب

وی با یادآوری تشکیل شورای عالی فضای مجازی کشور با ترکیب  جامعی از همه نهادهای دست اندر کار ونخبگان  به دستور مقام معظم رهبری، به توجه ویژه ایشان به فضای مجازی  اشاره کرد وافزود: مقام معظم رهبری ضمن توصیه به ایجاد انفلاب در فضای مجازی کشور تاکید دارند، فضای مجازی به اندازه اصل انقلاب اهمیت دارد.

این کارشناس فضای مجازی کشور با انتقاد از دولتمردان ونمایندگان مجلس به جهت عدم اهتمام جدی وعدم تصویب قوانین راهگشا برای ایجاد تحول بنیادین مورد انتظار مقام معظم رهبری در عرصه فضای مجازی کشور،تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات را موازی کاری وناشی از نگاه تک بعدی مقامات دولتی به فضای مجازی برشمرد وافزود: متاسفانه وزارت ارتباطات، فضای مجازی کشور را یک فضای ماشینی صرف می داند که هر کس می تواند پشت فرمان آن بنشیند واین سیستم هیچ محتوا وفرهنگی را وارد کشور نمی کند!

وی ادامه داد: این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند:"فضای مجازی کشور مانند سونامی فکر

وفرهنگ جوانان ما را با خود می برد ولازم است در مقابل آن سد بزنید وکانال بکشید".

معاون فناوری واطلاعات مرکز فضای مجازی بسیج کشور با یاد آوری وابستگی شبکه های اجتماعی  به صهیونیسم جهانی  افول جنبش 99درصدی وال استریت  و انحراف و ازحرارت افتادن  قیام های مردمی در کشورهایی مانند مصر وبحرین را به استناد اسناد معتبر بین المللی ناشی از فروخته شدن اطلاعات محرمانه انقلابیون به رژیم های مرتجع توسط مدیران فیس بوک ودیگر شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

*تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی بر امنیت و فرهنگ کشور

وی با تاکید بر تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی بر امنیت وفرهنگ کشور ونقش آنها در جاسوسی وانتشار سریع شایعه های بی اساس مانند شبکه آمریکایی واتس آپ و اینستاگرام و وایبر، به بزرگ نمایی جریان اسید پاشی اصفهان اشاره کرد وافزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی چنان تبلیغ کرد گویی در هر کوی و برزن جنایت اسید پاشی به صورت گسترده انجام می شود وجالب اینکه این اقدام  نفرت انگیز اسید پاشی که چه بسا   توسط عوامل خودشان انجام گرفته بود و همه علماء وبزرگان به شدت آن را محکوم کرده بودند، به گونه ای جلوه دادند که انگار عوامل آن، متدینین وآمران به معروف بوده اند!

روح الله مومن نسب در پایان  با اشاره به  این که وزارت ارتباطات از محل فروش اینترنت صد در صد آمریکایی، سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان کسب در آمد کرده است ،توجه مسئولان  را به گزارش اسنودن  جلب کرد  که وی

اعلام کرده بود آژانس امنیت ملی آمریکا در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد و این آژانس در ماه از طریق تلفن وکاربران ایرانی 14میلیارد اطلاعات از ایران سرقت می کند.

 وی در پایان افزود :زمان آن رسیده که مسئولان توصیه های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند وبا راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی ارتباطات گلوگاه های خروج اطلاعات ذی قیمت و ورود فرهنگ منحط بیگانه را ببندند.

خبرنگار: یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبداللهی IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    دریغ از کوش شنوا!!