دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید تشییع

حوزه/ آیین تشییع پیکر پاک ۱۲۱ شهید دوران دفاع مقدس عصر پنج شنبه، دوم بهمن ماه، از ابتدای فلکه دوم کیانپارس اهواز آغاز و تا حسینیه ثارالله ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها عطر شهیدان در جای جای ایران اسلامی به مشام می رسد، از شمالی ترین شهرها گرفته، تا جنوبی ترین آنها! اما آن چیزی که اهمیت دارد، حضور پر رنگ شهیدان در کنار ملت غیور ایران است.

ملت ایران هر هفته و هر ماه از رسانه ها و مطبوعات، خبر تشییع یک یا چند شهید گمنام یا شناسایی شده را می خوانند و پس از آن با شور و نشاط خاصی خود را برای حضور در آن مجلس با برکت آماده می کنند.

اما مردم خاک جنوب از عرب، لر، بختیاری، دزفولی و شوشتری گرفته تا حتی جمعیت قلیل مسیحیان ماجرایی دیگر دارند! آنها خاک خود را خاک شهیدان می دانند! خاکی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در آن متولد شده و زیستند و رشد کردند و در همان خاک مقدس نیز پر کشیدند… .

نکته قابل توجه در اینجاست که هرگاه دشمن قصد انحراف جوانان را داشت و تا مقاطعی هم موفق به این کار میشد، شهدا پا به عرصه گذاشته و اجازه پیروزی دشمن حتی در جنگ نرم را نمی دادند.

امروز نیز یکی از همین روزهایی است که شهدای والا مقام انقلاب اسلامی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن قصد ورود به شهرهای جنوب و سپس دیگر استان های کشور را دارند.

سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، با اعلام خبر ورود ۱۲۱ شهید از مرز شلمچه به ایران، اظهار داشت: پیکرهای مطهر ۱۲۱، شهید دوران دفاع مقدس صبح پنجشنبه دوم بهمن ماه جاری از مرز شلمچه وارد کشور می شوند.

وی با بیان این که تفحص این شهدا با تلاش های کمیته جستجوی مفقودین صورت گرفته، گفت: این پیکرهای مطهر در یک ماه اخیر با تلاش کمیته جستجوی مفقودین از مناطق فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات کشور عراق کشف شده اند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: هنوز هویت این شهدا مشخص نبوده و این که چه تعداد آنها گمنام هستند پس از انجام بررسی های لازم که در تهران صورت می گیرد، مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است، آیین تشییع پیکر پاک ۱۲۱ شهید دوران دفاع مقدس، عصر پنج شنبه از ابتدای فلکه دوم کیانپارس آغاز و تا حسینیه ثارالله اهواز ادامه خواهد یافت که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، مراسم قرائت دعای کمیل با حضور حاج صادق آهنگران برگزار می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha