دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزمون

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، با اشاره به برگزاری آزمون جامع علمی نیم سال اول تحصیلی طلاب این مدرسه، گفت: بیش از ۱۸۰ طلبه سطوح یک و دو در این آزمون شرکت کردند.

حجت الاسلام منصور کیانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری آزمون جامع نیم سال اول تحصیلی طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره)، گفت: بیش از ۱۸۰ طلبه سطوح یک و دو با شرکت در این آزمون، به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 وی، هدف از برگزاری این آزمون مشترک را  سرعت بخشی به برنامه های درسی طلاب و تحصیح برگه های امتحانی، اعلام کرد و ادامه داد: طلاب باید از لحظه لحظه  جوانی و عمر خویش استفاده کنند و بهینه سازی زمان، بهترین اقدامی است که می شود برای آنها انجام داد؛ از این رو کادر آموزشی مدرسه علمیه آیت الله قاضی، اقدام به برگزاری آزمون جامع علمی نیم سال نخست تحصیلی کرد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، توجه طلاب به کتب اصلی درسی و عدم روزمرگی را یکی از عوامل اصلی در موفقیت آنان عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه یکی از معضلاتی که در این چند سال اخیر گریبان گیر جامعه شده، مسأله ابزارهای نوین ارتباطی همچون موبایل و تبلت است؛ چرا که جوانان، تمام وقت سرگرم این وسایل شده و از مطالعه کتاب و تحقیقی و پژوهش غافل می شوند.

حجت ااسلام کیانی، با تأکید بر ضرورت نظارت مدیران مدارس و اساتید بر فعالیت های طلاب، تصریح کرد: به هراندازه که طلاب فکر خود را مشغول موبایل و تبلت کنند، به همان اندازه از وقت اصلی خود که باید مختص مطالعه علمی باشد، کم خواهند کرد و این مسئله آسیبی جدی برای آنان است.

* فرهنگ سازی استفاده از ابزارهای رسانه ای و اجتماعی

وی در پایان، بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای و اجتماعی کرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید با ترویج فرهنگ استفاده صحیح و به موقع از وسایل ارتباط جمعی، مردم و به ویژه جوانان را متوجه خطرات عظیم فرهنگی کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدمحمدرضاموسوی دزفولی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    باسمه تعالی -باعرض سلام وادب – مطالبی که درادامه می نویسم درددل یا دل نوشته ایست برمبنای احساس مسؤلیت وهمچنین احساس خطر و انگیزه هیچگونه توهین به هیچ شخص یا شخصیت حقیقی و حقوقی ندارم . اگر سالهای 64 الی 68 را بررسی نماییم به چندمطلب مهم که با وقایع مهمتری هماهنگ شد بطورنمونه عدم استقبال مردمی جهت دفاع از اسلام ووطن – گرفتن غرور دراثر پیروزیهایی که خداوند به ما عنایت فرموده بود – اتکا به خودمان تا توکل به خدا وتوسل به ائمه اطهار(ص) – خسته شدن برخی از اقشار جامعه از ادامه دفاع مقدس – وحشیگریهای بیشتر صدام درسایه سکوت وحتی پشتیبانی بین المللی – به صحنه آمدن علنی آمریکا وبرخی از کشورهای غربی وعربی – تزلزل اراده در برخی از مسؤلین -و… و بالاخره امام بزرگوار ما را مجبور کردن به قبول قطعنامه و نتیجه آن حضرت امامی که با قاطعیت کامل که ناشی از زهد – تقوی – توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ص) بود را جام زهرنوشاندن . در این قضیه چه فرد ویا افرادی مقصربودند ؟ آیاانقلاب ما انقلاب پابرهنگان ویا کوخ نشینان برعلیه فرعون ودیکتاتور زمان ویا بهتر عرض نمایم برکاخ نشینها نبود؟ چه علل و عواملی باعث شد که دراوج ازخودگذشتگی – ایثار – جاننثاری – اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه و پشتیبانی خالصانه ملت شریف ایران حضرت امام (ره) جام زهر را بنوشند ؟ اصولا جام زهر چه بود ؟ ولی در این مقطع حساس زمانی باز تاریخ جام زهر درحال تکراراست . مقام عظمای ولایت که با قاطعیت کامل از انرژی هستی و حرکت رو به جلوی آن استقبال می کردند و همچنین پشتیبانی قاطع داشتند چه علل و عواملی باعث کوتاه آمدن معظم له شد ؟ اصولا چرا ریاست محترم جمهور پرونده را از شورای عالی دفاع به وزارت خارجه انتقال دادند ؟ درحالیکه ما قاطعانه حرکت پیشرفت و تکامل علم غنی سازی را بجلو می بردیم و دشمن مرحله به مرحله مستعصلتراز گذشته می شد بیان بر برد چه مفهومی جز ترس دولتمردان ما از ادامه تحریم ها ویا حتی ترسیدن از حمله غربیها داشت ؟ چراباید ما از آنهمه پیشرفت عقب نشینی نماییم ؟ کوتاه آمدن دربرابر چندکشور زورگو وظالم بیانگر چیست . و دهها سؤال دیگر . بهرحال ملت ما – نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی – نمایندگان عزیز مجلس خبرگان رهبری – وزارت محترم اطلاعات – سازمانهای گرامی که باید کار نظارتی خود را انجام دهند و … مواظب تکرار تاریخ باشند . همه ما مسؤلیم .تک تک افرادجامعه ولی مسؤلیت مسؤلین بیشتراز دیگران . عزیزان ما خداوند مهربان را داریم ما پیامبراعظم (ص) را داریم ما امامان معصوم (ص) راداریم ما امام حسین و اصحاب مظلومش را داریم فقط کمی اراده – ایمان – تقوی – توکل بخدا و توسل به ائمه اطهار (ص) را از ته دل و عملا می خواهد همین وبس . ومن الله التوفیق