شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در راستای پاسخ به شبهات درعرصه خارج از کشور، مشکلات متعددی داریم که برای حفظ و حراست از کیان اهل بیت(ع) باید به آنها توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام شجاع ربانی، رئیس اداره پاسخ به سوالات مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در همایش «خانواده بین الملل اسلامی» که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شدگفت:پاسخ به سوالات و شبهات از منظر بین المللی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به اینکه هدف از این گونه جلسات ارتباط بین کانون‌های حوزوی و پاسخ به شبهات است گفت: ظرفیت‌ها و زمینه‌های پاسخ به شبهات داخل کشور تا حدی قابل قبول و مورد تایید است و مراکز متعددخوبی وجود دارد که در حد مطلوبی از طریق سایت‌ها وکتاب‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند، اما درعرصه خارج از کشور مشکلات عدیده ای داریم که برای حفظ و حراست از کیان اهل بیت(ع) باید به آنها توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شجاع ربانی خاطر نشان ساخت: یکی از مسائل جانبی، مسئله غیر علمی و سیاست کاری‌هایی است که در داخل و خارج صورت می‌گیرد که این امر بیشتر در عرصه بین الملل خود را نشان می‌دهد، مانند کشوری که جزوه ای با تیراژ میلیونی علیه شیعه پخش می‌کند و به خیال خود، مبانی اعتقادی شیعه را زیر سئوال می‌برد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه باید توجه داشت مسئله جغرافیایی بسیار مهم است؛ چرا که فرهنگ‌ها متفاوت هستند؛ به عنوان مثال، سوالات و شبهاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی مطرح می‌شود بیشتر جنبه عقلی دارد و بحث نقلی را کمتر مورد نظر قرار می‌هند برخلاف کشورهای عربی که بیشتر تمرکزشان روی بحث‌های نقلی است و کشورهایی مانند کشورهای جنوب شرقی آسیا که نه عقلی است و نه نقلی است، بلکه بیشتر اجتماعی و مسائل خانواده رو مورد توجه قرار می‌دهند.

وی درپایان با اشاره به اهمیت پرهیز از اختلافات که در خارج از کشور بسیار حساس تر از داخل است گفت: این راهی که کانون‌ها شروع کرده اند امر مبارکی است که در آینده می‌تواند بیشتر تقویت شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات مجمع جهانی اهل بیت(ع) درپایان اظهارداشت:انتظار ما از این کانون‌ها این است که با سعی و تلاش هرچه بیشتر شبهات محلی را رصد کنند و به آنان پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha