سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
12

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان از برپایی اردوی طلاب تازه ملبس شده به همراه خانواده هایشان، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با اشاره به مهمترین برنامه ها و اقدامات حوزه علمیه گیلان  در سال جاری، گفت: امسال برنامه های بسیار مفیدی مانند نظامند کردن تلبس طلاب،  برگزاری دوره های متعدد آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و ... در مدارس، در دستور کار حوزه استان قرار داشته و دارد.

وی به نظام مند سازی تلبس طلاب اشاره کرد و ادامه داد:  نظامندی  بحث تلبس  از مهم ترین برنامه های  حوزه استان بود، به این صورت که افراد متقاضی تلبس ابتدا  بایستی  فرایند آموزشی و  تهذیبی را  در دوره های چند روزه با عنوان "کارگاه تلبس"  طی کنند و  پس از انجام مصاحبه، مجوز تلبس  به آنها اعطا می گردد.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به اینکه  در گذشته نظم خاصی برای تلبس در استان  وجود نداشت، افزود : برای ساماندهی بیشتر این امر در تمام مدارس علمیه استان مراسم رسمی تلبس برگزار می گردد.

وی، اعزام 120 نفر از طلاب تازه ملبس شده  به همراه خانواده هایشان به سفر زیارتی مشهد مقدس را از دیگر برنامه های حوزه گیلان اعلام کرد وگفت: برای ارتقای علمی و اخلاقی نباید فقط  به مسائل آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و... در مدارس  اکتفا کرد،  بلکه برپایی اردو های زیارتی  و... که منجر به تقویت و آرامش ذهنی طلاب می گردد نیز بسیار موثر است.

 وی به اهمیت  تقویت فرهنگ جهاد  و مبارزه با استبداد  در طلاب اشاره کرد و افزود : در همین راستا اردوی  راهیان نور برای طلاب مدارس استان  تدارک دیده شده و بناست که 120 نفر از طلاب در  قالب 3 اتوبوس به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha