دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لاکانی مدیر حوزه گیلان

حوزه/ مدیر حوزه گیلان گفت: امروز تمام مشکلات، اختلافات ،نیرنگ ها و... به این علت است که ما دستورات قرآن را عملی و تسری بر رفتار خود نمی دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، در حاشیه مسابقات استانی قرآن کریم حوزه استان،به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت : برگزاری چنین مسابقاتی حرکتی بسیار زیبا و ارزشمند است و بایستی قرآن را در تمام ابعاد در حوزه های علمیه نشر و گسترش بدهیم  .

وی افزود : از بزرگترین آسیب ها  در حوزه های علمیه  این است که قرآن محجور باشد، قرآن باید بر روی سفره دل طلاب و روحانیون  قرار داشته باشد  و چنان باید اثر کند که عملی به غیر از دستورات قرآن انجام نپذیرد .   

مدیر حوزه علمیه  استان گیلان گفت: بایستی سبک زندگی ما سیاق و روش  قرآنی داشته و  تمام نیاز های خود را  از قرآن  طلب کنیم و دست نیاز به فرهنگ و سیاق دیگری دراز نکنیم

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر  عظیم الشان اسلام و امام صادق (ع)  گفت :  قرآن را باید با تانی و بصیرت ، زیبا ، صدای خوش و حزین تلاوت کرد که اثر گذاری خود بر تلاوت کننده و شنونده قرآن  را داشته باشد و موجب جلا و تنبه قلب گردد .

این استاد حوزه، با بیان اینکه تمام اختلافات ،نیرنگ ها و... به این علت است که ما دستورات قرآن را عملی و تسری بر رفتار خود  نمی دهیم، گفت: نهاد های بسیاری در جهت بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه در حال فعالیت هستند ولی حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اصیل فرهنگی و دینی از صدر اسلام تاکنون بایستی با اهتمام بیشتر  فعالیت های گسترده تری انجام دهد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha