دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لطفی نیاسر/ مدیرکل صدا و سیمای قم

حوزه/ مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم گفت: باید از نظر پوشش تصویری برنامه ها و آئین ها کارشناسی هایی صورت گیرد تا همگان از ظرفیت بزرگ معرفتی حرم بانوی کرامت بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام لطفی نیاسر،  امروز  در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم  که در سالن محراب  حرم مطهر  حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: صدا و سیمای قم را شبستانی از شبستان های حرم مطهر، به بزرگی قم و در عرصه جهانی می دانیم.

وی با اشاره به پروژه های توسعه ای حرم  حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: برای پروژه هایی که در حرم مطهر برای توسعه این مکان مقدس در نظر گرفته شده است، باید از نظر پوشش تصویری برنامه ها و آیین ها نیز کارشناسی هایی صورت گیرد تا همگان از ظرفیت بزرگ معرفتی حرم بانوی کرامت بهره مند شوند.

در ادامه این دیدار، مجتبی تونه ای، قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در رادیو معارف گفت: حرکت رادیو معارف همچون گذشته و با شتاب به مسیر خود ادامه خواهد داد. رادیو معارف خدمتگزار آستان، مراجع تقلید و بزرگان و نخبگانی که در حوزه معارف در حال فعالیت می باشد خواهد بود.

وی افزود: تحقیقات و پژوهش های مراکز و مؤسسات حوزوی و علمی از طریق رادیو معارف منتشر می شود، تا به گوش علاقه مندان برسد.

تونه ای با بیان این که فعالیت های رادیو معارف، تنها در عرصه تولیدات صوتی نیست، افزود: رادیو معارف بر حسب رسالتی که بر دوش دارد، از رسانه ها و فضای مجازی نیز برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده می کند که در این راستا سایت رادیو معارف تمامی برنامه های تولیدی و زنده را یک ساعت پس از پخش برای علاقه مندان قرار  می دهد.

وی با اشاره به اقبال جوانان به نرم افزار گفت: برنامه های رادیو در قالب نرم افزار در اختیار علاقه مندان قرار دارد و در عرصه مکتوبات نیز اقداماتی در انتشار کتاب انجام شده است.

تونه ای اضافه کرد: امروزه یکی از نکات مهم که جامعه به آن مبتلاست، با توجه به فعالیت شبکه های ماهواره ای، نشر شبهات دینی است که رادیو معارف با مؤسساتی که در این عرصه فعالیت دارند، تعامل برقرار کرده و شبهات مطرح شده از طریق رادیو معارف پاسخ داده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha