یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایزدپناه

حوزه/ مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم گفت: امروز پیام رسانی عاشورا در دست حوزه ها است، حوزه ،از این ظرفیت عظیم به خصوص در عرصه رسانه و دیجیتال برای نشر آموزه های دینی و ارزش های اسلامی بهره بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزد پناه در مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی  با تبریک میلاد پر خیرو برکت حضرت زینب(س) بیان داشت: حضرت زینب (س) بزرگترین پیام رسان کربلا بودند؛ یزدیان می خواستند عاشورا را در خط تاریخ نگه دارند تا فروغی نداشته باشد، ولی حضرت زینب با پیام رسانی خود حادثه عاشورا را برای ابد زنده نگه داشتند.

وی افزود: حضرت زینب(س) در زمانی پیام رسانی کرد که هیچ ابزاری برای انتقال پیام وجود نداشت و حتی اجازه سخن گفتن هم داده نمی شد؛ ولی قدرت ایمان و روح به ارث رسیده علوی، موجب شد به گونه ای پیام رسانی کند که بعد از 1500سال اسلام به حیات خود ادامه بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین ایزد پناه اظهار داشت: امروز پیام رسانی عاشورا در دست حوزه ها است و حوزه باید از این ظرفیت عظیم به خصوص در عرصه رسانه و دیجیتال برای نشر آموزه های دینی و ارزش های اسلامی بهره بگیرد.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته علمای شیعه برای انتقال معارف دینی از جان خود مایه می گذاشتند تا پیام اسلام را به دیگران منتقل کنند، ولی امروز با وجود این همه ظرفیت، نباید در این عرصه کوتاهی کرد، اگر کسی کوتاهی کند باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

وی گفت: دفتر تبلیغات در عرصه نشر آموزه های دینی تا کنون پیشرو بوده است.

لازم به ذکر است در رونمایی از نه اثر به نام های، مجموعه معرفی آثار پژوهشگاه، مجموعه سیاست حکمت متالعه از منظر حکمت متاعلیه، مجموعه آثار پژوهشگاه با موضوع پیامبرگرامی اسلام، مجموعه آثار پژوهشگاه با موضع امام خمینی، شجره طوبا، دانش نامه مقالات قرانی، پایگاه تخصصی علوم قران و اصول فقه با حضور حجت الاسلام احمد واعظی رئیس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی رونمایی شد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha