چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه / مدرس زبان فرانسه گفت: با کمک زبان‌دانان و بدون شتاب زدگی، برنامه ریزی مناسبی برای اهتمام بیشتر به زبان فرانسه در حوزه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رحمتی امروز در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با اشاره به آسیب های زبان آموزی در خصوص زبان فرانسه و راه های برون رفت از آن، اظهار داشت: از زمانی که زبان فرانسه وارد ایران شده، برخی افراد زبان فرانسه را زبان فرنگی عنوان می‌کردند و می گفتند که تعلیم و تعلم زبان فرانسه جایز نیست.  

وی با بیان این‌که حوزه باید این فرهنگ را در حوزه ایجاد کرده و یادگیری زبان خارجی لازم و نیاز است، تصریح کرد: آموزش زبان هنوز وارد سبد رسمی آموزشی حوزه نشده و تقریبا غریبه می باشد.    

این مدرس زبان فرانسه افزود: زبان باید به عنوان درس اصلی یا عمومی وارد حوزه شود تا اهتمام بیشتری به آن بخشیده شود.  

حجت الاسلام رحمتی با بیان این‌که طبیعت زبان خارجی مطابق فرهنگ حوزه و دین نیست، تصریح کرد: متون مناسب زبان باید وارد حوزه شود؛ چرا که فرهنگ ورودی زبان با فرهنگ حوزه و دین گاهی در تضاد قرار می گیرد که به همین منظور باید سم زدایی از زبان صورت گیرد.

وی با اشاره به این که اساتید زبان نیز باید عفیف باشند، ابراز داشت: حوزه باید معلمان متعهد و زبان‌دانان مطابق با فرهنگ حوزه را تربیت کند. 

این مدرس زبان فرانسه در پایان بر ضرورت آموزش زبان فرانسه در حوزه تاکید کرد و گفت: با کمک زبان‌دانان و بدون شتاب زدگی، برنامه ریزی مناسبی برای اهتمام بیشتر به زبان فرانسه در حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha