چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه/ مدیرگروه زبان انگلیسی موسسه زبان و فرهنگ شناسی گفت: طلاب با گذراندن چند واحد درس زباندان نمی شوند و بهتر است به صورت شش ماهه زبان عربی آموخته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آقامحمدی در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با اشاره به آسیب های زبان آموزی در زبان انگلیسی، اظهار داشت: با استقلال حوزه در قم، ارتباط ها کاسته شد و اساتید، دروس را به زبان فارسی تدریس کرده و دروس خارج نیز به زبان فارسی برگزار می شود و به همین دلیل طلاب دچار عدم استغنای زبان های مختلف شدند.

وی با بیان این‌که در کشورهای مختلف نسبت به مبلغان عربستانی پذیرش بیشتری وجود دارد، تصریح کرد: مبلغان و زبان آموزان دیگر کشورها خیلی دچار تغییر نگرش فرهنگی نمی شوند؛ اما ایرانی ها سریع دچار استحاله فرهنگی می شوند.

مدیرگروه زبان انگلیسی موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: باید به اندازه نیاز کشور به تربیت زبان آموزان اهتمام بخشیده شود و نباید بیش از اندازه زبان آموز تربیت کنیم که توان اعزام نیز وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام آقامحمدی تصریح کرد: گاهی اعزام به خارج از کشور به جای ضابطه علمی بیشتر به دلیل رابطه ها می باشد که این آسیب باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای آموزش زبان در حوزه، منطقه بندی صورت گیرد، افزود: اساتید کافی برای آموزش زبان عربی در حوزه وجود ندارد.

مدیرگروه زبان انگلیسی موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: طلاب با گذراندن چند واحد درس عربی طلاب زبان‌دان نمی شوند و بهتر است به صورت شش ماهه زبان عربی آموخته شود. 

حجت الاسلام آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در صورتی که تحت تعلیم زبان عربی قرار گیرند، در آینده در جایگاه تدریس نیز موفق تر خواهند بود.

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha