جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ در حال حاضر تامین روحانیون مدراس آموزش و پرورش از سوی حوزه های علمیه به صورت غیر موظف و غیر رسمی صورت گرفته و هم اکنون به صورت مستمر و مستقر قریب به هزار روحانی در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند،  در خصوص ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش و تاثیر آن بر بیداری اسلامی  اظهارکرد: بیداری اسلامی بر ریشه های آموزه های اسلامی استوار است و روشن است که از ریشه های آموزه های اسلامی در کشور ما  آموزش و پرورش است

وی عنوان کرد: آن چیزی که انقلاب ما را در قرن بیستم  برهمه معادلات پیروز کرد همان فرهنگ اسلامی در بین نوجوانان و جوانان است

 مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بنابر فرمایش امام (ره) صدور انقلاب یعنی بیدار کردن و متوجه ساختن مردم است، و ما اگر استمرار ایران اسلامی را بخواهیم باید  روی نسل کودک,نوجوان و جوان ها سرمایه گذاری کنیم, یعنی باید  فرهنگ اسلامی را به این دانش آموزان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه  باید تبیین ,تفسیرو تبلیغ آموزه های اسلامی به وسیله حوزویان و مراکز حوزوی شکل بگیرد گفت: حضور روحانیت در آموزش و پرورش، نه تنها حضور فیزیکی، بلکه حضور فرهنگی به عنوان نهاد و الگوی فرهنگ اسلامی، نقش موثری دارد و اگر این ها در مدارس حضور پیدا کنند قطعا استمرار و بقای نظام جمهوری اسلامی که در واقع همان بیداری اسلامی جامعه ایران است محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در خصوص نقش روحانیون در کاهش فرار مغزها از طریق ایران عنوان کرد: اگر رفتن نخبگان از کشور بخاطر تبادل علمی باشد این نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم هست ولی در یک زمان به گونه ای است که  کسی  به دلیل ضعف باورهای اعتقادی و اعتماد به نفس، دیگران را ترجیح  می دهد که در این مورد طلاب، روحانیون و حتی معلمان باید با تقویت کرامت انسانی و باورهای دینی کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده داران کشور هستند، باعث کاهش این معضل شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: روحانیون می توانند برای تقویت  روحیه خودشناسی اسلامی که بر پایه های باورها و کرامت انسان محکم و استوار است، موثر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: یک طلبه توانمند و آموزش دیده و دارای مهارت کافی می تواند به خوبی با استفاده از ابزارهایی که کاربرد مناسب و قابل فهم و قابل  استفاده برای مخاطب هستند  این فرهنگ را به دانش آموزان ما منتقل کند.

مشاور وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: طلبه اگر بخواهد به عنوان معلم پرورشی حضور پیداکند فرایند قانونی را باید طی کند.

وی ادامه داد: در قانون مشاهده می شود که آموزش و پرورش نیازهایش را باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کند و طلبه ها نیز باید مثل بقیه داوطلبان در آزمون های احتمالی که در موقع پذیرش معلم برگزار می شود، شرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در مورد حضور روحانیون در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر تامین روحانیون مدراس آموزش و پرورش  از سوی حوزه های علمیه به صورت غیر موظف و غیر رسمی صورت  گرفته و هم اکنون به صورت مستمر و مستقر قریب به هزار نفر روحانی در مدارس کشور داریم  که در حال فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha