سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
راهیان نور

حوزه/ مدیر موسسه روایت سیره شهدا ، برنامه عظیم راهیان نور را یکی از بهترین شیوه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حججی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اشتیاق فراوان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای بازدید از سرزمین های نور ابراز داشت: در ایام نوروز بسیاری از مردم و جوانان به جای آن که به مناطق تفریحی و توریستی بروند، این ایام را در کنار یادمان های مقدس شهیدان سپری می کنند تا نشان دهند که پیروی حقیقی راه و مرام نورانی آن ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی هستند.

وی همچنین افزود: بی تردید شهیدان، الگوهای دست یافتنی برای نسل جوان به شمار می روند اما متاسفانه ما آن طور که باید و شاید در معرفی چنین الگوها و اسوه هایی به مردم و جوانان ، خوب عمل نکرده ایم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه با تاکید بر لزوم معرفی و ترویج سبک زندگی شهدا در سطح جامعه خاطرنشان کرد: سال های درخشان دفاع مقدس به خوبی به همه ما نشان داد که نه در سنین بالا که حتی در 13 سالگی هم می شود به خدا رسید و ما این واقعیت ها را با سیره شهدا برای عموم مردم و به ویژه نسل جوان می توانیم به بهترین نحو تبیین کنیم.

وی افزود: سبک زندگی شهدا که برگرفته از شاخص های سبک زندگی ائمه هدی(ع) می باشد، یکی از بهترین راه هایی است که ما را به سعادت حقیقی نائل می کند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا در خاتمه با تاکید بر این که همه نهادها و ارگان ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ، مسئولیت و تکلیف دارند، اظهار داشت: کوتاهی و سستی در این باره باعث می شود که ما روز قیامت شرمنده شهدا و امام شهیدان باشیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha