شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حکیم الهی

حوزه/ این تحلیلگر مسائل منطقه، تجاوز نظامی عربستان به یمن را نشان دهنده ضعف سران آل سعود عنوان کرد و گفت: در حالی که گروه های تروریستی از سوی عربستان هزاران مرد و زن بی گناه را در سوریه ، عراق،پاکستان و سایر کشورها به خاک و خون می کشند امروز سران آل سعود با حقارت کامل وارد جنگ نظامی مستقیم شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم الهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات اخیر منطقه به تشریح سیاست عربستان در خاورمیانه پرداخت و اظهار داشت: عربستان با هدف بازیگری و بدست آوردن قدرت یکه تازی در منطقه، گروه های تروریستی نظیر داعش، جبهه النصره و احرار الشام را تاسیس و با بهره گیری از دلارهای نفتی خود، این گروه ها را به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی تجهیز کرد و در گام نخست جنگ خانمان سوزی را در سوریه کلید زد و سپس این جنگ افروزی را به عراق منتقل کرد.

وی با بیان اینکه اراده خداوند خلاف سیاست های عربستان در یکه تازی در منطقه بود، تصریح کرد: نیروهای مردمی و ارتش های سوریه و عراق با مشورت هایی که دوستان ما می دادند، مانع از سقوط و سرنگونی دولت بشار اسد و حکومت عراق شدند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی افزود: هدف استکبار از همراهی و حمایت از گروه های تروریستی تامین امنیت اسرائیل بود.

*قماری که عربستان در آن بازنده شد!

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تصریح کرد: عربستان نه تنها در بازی جنگ افروزی با دو کشور عراق و سوریه بازنده شد بلکه کشور یمن را نیز که سالیان متمادی تحت استعمار و سیطره خود قرار داده بود از دست داد.

وی در ادامه به تشریح سیاست عربستان سعودی در حمله به یمن پرداخت و اظهار داشت: عربستان چاره ای نداشت مگر اینکه به طور مستقیم وارد جنگ شود چرا که این کشور تا پیش از حمله به یمن، از طریق گروه های تروریستی در کشورهای مختلف جنگ نیابتی می کرد.

*تجاوز نظامی به یمن بزرگ ترین تحقیر تاریخی عربستان است

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی تاکید کرد: تجاوز نظامی به یمن بزرگ ترین تحقیری بود که در تاریخ عربستان رقم خورده است چرا که امروز سران این کشور آن قدر حقیر شده اند که به طور مستقیم وارد جنگ شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با اشاره به اینکه آل‌سعودی سالیان متمادی است که به  کشتار کودکان، زنان و افراد بی گناه می پردازد، تصریح کرد: در حالی که گروه های تروریستی از سوی عربستان هزاران مرد و زن بی گناه را در سوریه ، عراق،پاکستان و سایر کشورها به خاک و خون می کشند امروز سران آل سعود با حقارت کامل وارد جنگ نظامی مستقیم شده اند.

*تجاوز نظامی به یمن، جلوه گر ضعف مدیریت آل سعود است

این تحلیلگر مسائل منطقه تجاوز نظامی عربستان به یمن را نشان دهنده ضعف مدیریت سران آل سعود عنوان کرد و گفت: حضور نظامی در یمن را نباید دلیلی بر قدرت و اقتدار عربستان در منطقه دانست.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی تصریح کرد: کشتاری که امروز آل سعود در یمن انجام می دهد به مراتب کمتر از کشتار نیروهای نیابتی این کشور در منطقه است.

*عربستان بازنده تجاوز نظامی به یمن است

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با پیش بینی روزهای آتی تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که عربستان از نظر نظامی قدرت برتر در هفته های نخست جنگ باشد چرا که از جنگ هوایی استفاده می کند اما بدون تردید در آینده برنده این جنگ نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عربستان اکنون نیز بازنده جنگ است، تصریح کرد: تحلیلگران سیاسی و نظامی بر این باور هستند که عربستان با ورود به این جنگ شکست خودش را رقم زد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی افزود: در صورتی که عربستان به جنگ زمینی نیز وارد شود، قدرت تحمل کشته شدن سربازان خود را نخواهد داشت و همچنین افکار عمومی جامعه جهانی علیه اقدام این کشور قیام می کنند و اجازه نمی دهند به قتل و غارت دست بزند.

*تجاوز به یمن آغازی بر سرنگونی آل سعود

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تصریح کرد: بسیاری از تحلیلگران سیاسی نظامی اعلام کردند تجاوز نظامی عربستان به یمن آغازی برای سرنگونی و شکسته شدن دیواره های آل سعود می باشد.

وی با بیان اینکه سابقه تاریخ نشان می دهد عربستان در درگیری ها با یمن همواره شکست خورده و پیروز نشده است، گفت: در صورتی که به طور فرض عربستان در این جنگ موفق شود و بتواند دولت هادی منصور را به قدرت بازگرداند این پرسش مطرح می شود که وی با حمایت آل سعود می خواهد بر چه کسانی حکومت کند؛ بر مردمی که فرزندان آن ها را کشته و کودکان آن ها را به قتل رسانده اند؟

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی افزود: مردم یمن دل خوشی از عربستان و کشورهای همپیمانش نخواهند داشت.

*توانایی یمنی های مقیم عربستان در ضربه زدن به آل سعود  

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی حضور گسترده مردم یمن را در عربستان یک آسیب بزرگی برای این کشور دانست و تصریح کرد: یمنی های مقیم عربستان از اقدامات عربستان بسیار ناخشنود و ناراحتند و درصدد فرصتی هستند تا علیه آن ها قیام کرده و می توانند آسیب هایی را وارد کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ملت یمن با کمک خدای متعال، پیروز شوند و زودتر طعم شکست را به آل سعود بچشانند.

انتهای پیام/313/33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha