چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 347840
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
انتظاری

مدیر حوزه از ظرفیت پذیرش 400 طلبه جدید در حوزه علمیه آذربایجان شرقی برای سال تحصیلی 95-94 خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین انتظاری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های  آتی حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهارداشت: هم اکنون از مهم ترین برنامه ها یما ایجاد بستر مناسب برای برگزاری آزمون ورودی حوزه استان است.

وی با بیان اینکه امسال حوزه علمیه استان ظرفیت پذیرش 400 طلبه را دارد، افزود:  در صدد هستیم تا برنامه ریزی های منسجم افراد توانمند و علاقمند را برای ورود به حوزه پذیرش نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، با اشاره  به استقبال بسیار خوب جوانان استان آذربایجان شرقی برای ورود به حوزه و تحصیل علوم دینی ، ابرازداشت: در حال حاضر استقبال جوانان برای ورود به حوزه بسیار خوب بوده و تعدادمدارس فعلی متاسفانه پاسخگو نیست و لذا ما مجبوریم تنها به اندازه ظرفیت پذیرش نماییم.

به گفته وی، هرچند در چند سال اخیر سه مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان ساخته شده است، اما برای تربیت طلاب  و افراد توانمند باید تعداد مدارس استان افزایش یابد که البته در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه هم اکنون 21 مدرسه علمیه در استان فعال است، یادآوردشد: هم اکنون سه هزار طلبه در مدارس علمیه مشغول تحصیل می باشند.

وی در پایان سخنان  خود، خاطرنشان ساخت: آزمون کتبی ورود به حوزه، همزمان با سراسرکشور روز جمعه 28 فروردین ماه، ساعت 9 صبح، در حوزه استان برگزار و نتایج آن نیز 25 اردیبهشت از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی http://www.howzeh-qom.ir  اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha