یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر این مملکت که دور تا دورش را تروریست ها احاطه کرده اند در امنیت و آرامش به سر می برد، به برکت ولایت فقیه، خون شهدا است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، صبح امروز، در همایش هفته سلامت که در مدرسه دخترانه شاهد و با حضور مسئولین استانی برگزار شد، با بیان این مطلب که امنیت و سلامتی دو نعمت مهم الهی هستند، گفت: اگر در جامعه ای امنیت نباشد، هیچ فعالیتی ممکن نخواهد بود، چرا که هر کسی به دنبال منافع شخصی خواهد رفت و در کشور هرج و مرج حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: امنیت یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و بالاتر و مهم تر از آن نیز نعمت سلامتی و تندرستی است، چرا که اگر کسی بیمار باشد و از نعمت سلامتی محروم باشد، سایر نعم در نظرش بی اهمیت خواهد شد و حاضر خواهد شد تمامی اموالش را بدهد تا عافیت و تندرستی یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که تا انسان بیمار نشده، قدر نعمت سلامتی را نخواهد فهمید، افزود: هر نعمتی که بیشتر در دسترس باشد، قدرش دانسته نمی شود و نعم امنیت و سلامت نیز از این دست از نعمت ها هستند.

وی با اشاره به کشور های جنگ زده از قبیل عراق، سوریه، افغانستان و یمن، تاکید کرد: اگر این مملکتی که دور تا دورش را تروریست ها احاطه کرده اند، در امنیت و آرامش به سر می برد به برکت ولایت مطلقه فقیه، خون شهدا و توجهات پروردگار متعال است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آیه شریفه «فلینظر الانسان الی طعامه/ انسان باید به غذای خود نظاره کند.»، افزود: انسان باید به غذایی که میل می کند نظاره و دقت کافی را داشته باشد تا از غذاهای حلال استعمال کند و همچنین منظور از طعام صرفا طعام جسمی نبوده و انسان باید به طعام روحی خود نیز نظاره کند تا از عقاید و افکار مسموم در امان بماند.

وی با اشاره به نقش کلیدی رسانه های جمعی در ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و بهداشت در جامعه خواستار فعالیت بیش از پیش این رسانه ها شدد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: اگر شکر نعمت امنیت و سلامت در جامعه به جای آورده شود، این دو نعمت به حد کمال خود خواهد رسید و در غیر این صورت، علاوه بر از دست رفتن این دو موهبت مهم الهی، جامعه دچار هرج و مرج  و گرفتار بلایای آسمانی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که شکرگزاری نعمت به دو طریق زبانی و عملی صورت می پذیرد، افزود: شکر زبانی، سپاس و تشکر از نعمت دهنده و با عبارت هایی مثل "الحمد لله" صورت می پذیرد و شکر عملی بالاترین شکر است، به کارگیری نعمت در راه صحیح و الهی است.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر این که دانش آموزان باید خوب درس بخوانند ، افزود: آینده کشور متعلق به دانش آموزان است و عمران و آبادانی کشور در گرو خوب درس خواندن، عالم شدن و به کارگیری آنان است.

وی در پایان با تاکید بر حفظ حجاب دانش آموزان دختر در مدارس، بیان کرد: یکی از شکر های عملی نعمت های الهی، حفظ حجاب و اقامه نماز در مدارس است.

برپایه این گزارش، در پایان زنگ هفته سلامت توسط آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به صدا در آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha