شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آبیاری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان بر ضرورت استفاده از روش های علمی در آبیاری مزارع کشاورزی به منظور بهره وری مطلوب تر و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، پیش از ظهر در دیدار مسئولین آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، با تبریک  فرا رسیدن ماه مبارک رجب، گفت: قرآن مجید آب را مایه برکت و رحمت می داند و چنانکه نباشد حیات همه جانداران به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان این مطلب که آب به عنوان بركت خداوندی است كه حیات می‌بخشد، حیات را حفظ می‌كند و بشر و زمین را پاكیزه می‌گرداند، افزود: آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد. خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم،  انسان را به تفكر در آب و شكرگزاری این نعمت بزرگ دستور داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان این مطلب که اسراف در مصرف آب، سبب ناشکری و ضایع کردن این نعمت مهم است، افزود: در مصرف آب باید صرفه جویی و قناعت کرد، چرا که در غیر این صورت مجبور به جیره بندی این مایه حیاتی خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که مسئله آبرسانی و فاضلاب مناطق محروم مورد توجه جدی مسئولین امر قرار گیرد،  افزود: بحمدلله و به برکت جمهوری اسلامی ایران، تمامی شهر ها و روستاهای کشور از آب آشامیدنی بهره مند هستند و امیدواریم خدمات آبرسانی توسعه یابد.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز کرد: بنده برای اولین بار مسئله استفاده از رود ارس را در جمع هیئت دولت، مطرح نمودم و خوب است که دولت محترم به این مسئله توجه کند، اگر زمانی که این مسئله مطرح گردید بدان عمل می شد، بخش عمده ای از مشکلات آب حل می گردید.

وی در پایان با تاکید بر استفاده از روش های علمی در آبیاری مزارع کشاورزی، افزود: آبیاری قطره ای به جهت این که در مصرف آب صرفه جویی شده و به هدر نمی رود بهتر بوده و خوب است  جایگزین آبیاری سنتی شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha