شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، فهم اسلام ناب، دوری از تحجر، انقلابی بودن، ذوب در ولایت و ... را از ویژگی های شهید مطهری برشمردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، ظهر امروز در همایش مقام معلم که به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم در تبریز برگزار شد، با گرامیداشت این روز، اظهار داشت: همه مخلوقات عالم هستی، شاگردان نظام خلقت هستند و معلم همه آن ها، خداوند حکیم و علیم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هر انسانی که در مسیر تعلیم و تعلم قرار می گیرد با نظام خلقت هماهنگی بیشتری پیدا کرده و سبب می شود تا همه موجودات به او درود فرستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام جنبندگان نظام هستی برای معلم طلب مغفرت و رحمت می کنند، چرا که معلم در مسیری قرار گرفته که نظام خلقت در آن مسیر قرار دارد.

امام جمعه تبریز افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) زمانی که معاذ بن جبل را به یمن فرستاد به او سفارش کردند که معلمین یمنی را برای ترویج و گسترش علم و دانش به نقاط مختلف بفرست. حضرت، این کار را یکی از ارزشمند ترین کار ها معرفی می نماید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: اگر مردم یمن مقاومت و استقامت از خود نشان می دهند و مثل قطعات آهن محکم و استوار هستند، به خاطر این است که در زمان پیامبر گرامی مسلمان شده اند.

وی، معلم را پدر معنوی متعلمین دانست و گفت: امام خمینی(ره) حقا و انصافا، پدری دلسوز برای ملت بود. ایشان بعد سال ها تبعید که به قم عزیمت نمودند به قبرستان شیخان رفته و به دنبال قبر استادشان حاج میرزا جواد آقا ملکی رفتند و با گوشه عمامه شان غبار قبر را پاک کردند و این عمل ایشان درس بزرگی برای همه ماست.

وی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی ایران سالگرد شهادت علامه مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است، ابراز داشت: ایشان شخصیت علمی کم نظیری بودند.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کردند: شهید مطهری امتیازات بزرگی از قبیل فهمیدن اسلام ناب، دوری از تحجر، انقلابی و ذوب در ولایت بودن داشتند که باید اسوه و الگویی برای همه ما باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این مطلب که شهید مطهری حساسیت ویژه ای روی افکار التقاطی داشتند، افزود: زمانی که گروه فرقان تازه شروع به فعالیت کرده بود، روزی شهید مطهری به منزل ما آمده بودند که بنده دیدم بقچه بزرگی دردست دارند و در جواب بنده که از محتوای آن سئوال کردم، فرمود "جزوات گروه فرقان است که امروز به دستم رسیده و قصد دارم تا به همه شبهات آن ها جواب دهم".

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha