دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349150
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
زارع زاده نجفی سفیران تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز گفت: 90 مبلغ از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و در نقاط مختلف استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، تعدادی از آنان نیز در کنار تبلیغ، بصورت غیر حضوری، در سطح سه مشغول تحصیل می باشند.

حجت الاسلام زارع زاده نجفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: حوزه های سفیران هدایت زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه و معاونت تبلیغ حوزه، در سراسر کشور تاسیس شده اند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز ادامه داد: طلابی که گرایش به امر تبلیغ دارند و می خواهند طبق آیه «یبلغون رسالات ربهم» که وظیفه اصلی روحانیت است، به فعالیت تبلیغی بپردازند، در مدارس سفیران مشغول به تحصیل می شوند.

حجت الاسلام زارع زاده نجفی با بیان این که سفیران هدایت با برنامه های فشرده و جامع تلاش دارد در کوتاه مدت مبلغین به روز و جامع را در کنار دروس حوزوی تربیت نماید، افزود: مجموعه سفیران هدایت در استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه موفق به تربیت جمعی از مبلغین شده که عده ای به ادامه تحصیل در سطح سه دوره های بلند مدت پرداخته و عده ای دیگر نیز در امور تبلیغی به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به این که طلاب سفیران هدایت بعد از اتمام دوره پنج ساله، باید تحقیق پایانی در دو واحد را ارائه دهند، ابراز داشت: محصلین این مجمومه تعهد پنج ساله تبلیغ را دارند، اما در زمینه انتخاب مکان تبلیغ مختار می باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 مبلغ که از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، در نقاط مختلف استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند و تعدادی از آنان نیز در کنار تبلیغ، بصورت غیر حضوری، در سطح سه مشغول تحصیل می باشند.

حجت الاسلام زارع زاده نجفی یادآور شد: در مجموعه سفیران هدایت طلاب دارای معدل بالای 18 از امر تبلیغ معاف بوده و می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از قم دارای رتبه نخست در جذب طلاب سفیران هدایت می باشد، خاطر نشان کرد: در سال جاری 200 نفر داوطلب تحصیل در سفیران بودند که از این تعداد، 60 تا 80 نفر بعد از طی دوره 20 روزه تثبیت و مصاحبه، پذیرش خواهند شد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز در پایان گفت: سه نفر از طلاب این مدرسه به المپیاد علمی کشوری راه یافته اند که به عنوان ممتازین  این دوره از مسابقات، معرفی خواهند شد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha