دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ طلبه باید از نظر درسی حداقل های حوزه را داشته باشد تا بتواند در جریان طلبگی عقب نماند و در آینده مبلغ خوبی برای جامعه پيراموني خویش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ویژگی های طلبه موفق، اظهار داشت: اگر طلاب در سه محور تهذیب نفس، اخلاق و درس و بحث طلبگی خوب عمل کنند، در این مسیر موفق بوده و آینده درخشانی در انتظار آنها خواهد بود.

این استاد حوزه با بیان اینکه طلاب باید همواره به عنوان الگو در جامعه عمل کنند، تصریح کرد: طلاب از این نظر که سرباز امام زمان(عج) هستند، باید با تبلیغ و ترویج دین و رعایت «زی طلبگی» به الگویی برای جوانان تبدیل شوند.

وی، یکی از موازین و اصول زی طلبگی را بی اعتنایی به دنیا و همسو بودن سخن با رفتار عنوان کرد و بیان داشت: مردم همواره به طلاب به چشم یک انسان محترم و نیک رفتار نگاه می کنند، پس باید کمال دقت در نوع رفتار خویش مردم را با زیبایی های دین به نحو احسن آشنا کرد.

امام جمعه موقت اهواز، اهتمام به مسائل درسی در حوزه را از ویژگی های بسیار مهم طلبه موفق دانست و افزود: یک طلبه باید از نظر درسی حداقل های حوزه را داشته باشد تا بتواند در جریان طلبگی از دیگر طلاب عقب نماند و در آینده مبلغ خوبی برای جامعه پيراموني خویش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، بر این نکته که طلاب باید نسبت به مسائل روز آگاه و هوشیار باشند، تأکید کرد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر «طلاب جوان با چه برنامه ای می توانند موفق تر عمل کنند؟»، گفت: "داشتن برنامه تحصیلی مستمر و مداوم"، "اهتمام به شرکت در کلاس های درسی"، "توجه به مباحثات علمی"، "معنویت افزایی و تهذیب نفس"، "آگاهی به مسائل روز" از بهترین برنامه هایی است که اگر طلاب به آن عمل کنند، به یقین موفق خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha