سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام یوسف ناصری - معاون آموزش خوزستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گفت: امروز به دلیل ضعف اعتقادی برخی افراد انحرافات فکری در جامعه پدیدار می شود و به همین جهت ضرورت دارد که جوانان برای اصلاح جامعه وارد حوزه شوند.

حجت الاسلام یوسف ناصری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری گسترده این آزمون در استان گفت: آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان، طبق روال هر ساله در استان خوزستان به مرکزیت اهواز برگزار شد و در سال جاری نیز تعداد 1400نفر به صورت اینترنتي در سایت معاونت آموزش ثبت نام کرده بودند و با توجه به استقبال و افزایش شمار شرکت کنندگان، تعداد 200 نفر نیز به صورت حضوری مجوز شرکت در این آزمون رو پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار مقطع، هشتم دبستان، سيکل، دیپلم و مقطع عالی برگزار شد، بیان داشت: سئوالات این آزمون با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف تغییر یافته و هر دانش آموز یا دانش جو متناسب با رشته تحصیلی خودش امتحان می دهد، اما با این تفاوت که دروس معارف، اخلاق، احکام، قرآن و عربی رتبه و ضریب بالاتری نسبت به سایر دروس کلاسیک دارد.

حجت الاسلام ناصری، با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون، گفت: داوطلبین نهایتا تا یک ماه آینده می توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه، کارنامه خود را مشاهده و در صورت قبولی در آزمون با توجه به اوليويت هایی که داوطلبین انتخاب کرده اند به مدرسه علمیه مربوطه ارجاع داده شده و مراحل بعدی جذب آغاز خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به دیگر مراحل جذب داوطلبین ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: داوطلبین پس از مراجعه حضوری به مدرسه وارد مرحله مصاحبه و گزینش شده و در صورتی که از این مرحله نیز با موفقیت عبور کند برای شرکت در دوره اختبار و تثبیت فراخوانده میشود.

وی در ادامه با اشاره به آیه 122 سوره توبه، تصریح کرد: آن دسته از افرادی که برای تفقه در دین قدم برمی دارند، در ابتدا باید بدانند که هدف علم آموزی نیست! بلکه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است که این نکته مهم باید مد نظر داوطلبین و طلاب جوان باشد.

حجت الاسلام ناصري، با اشاره به ضرورت علم آموزی و تبلیغ دین، گفت: امروزه به دلیل عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل شرعی و اعتقادی، انحرافات فکری و عملی در جامعه پدیدار می شود که این مسأله نشان دهنده کمبود مبلغ و روحانی  در اجتماع بوده و به همین جهت ضرورت دارد که جوانان برای اصلاح جامعه وارد حوزه شده و به تبلیغ مبانی و معارف اسلام بپردازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha