سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تعلیم و تربیت

حوزه/ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که مشکلات موجود در جامعه به سبب عدم توجه به نظام خانواده است، تصریح کرد: اخلاق اسلامی و تربیت دینی با بخشنامه و قانون محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محمود معزی، امروز در آیین اختتامییه همایش کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان خوزستان، تعلیم و تربیت را فصل مشترک حاکمیت و مردم برشمرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در شکل گیری تمدن ها، مهم و بی بدیل است.

وی با بیان این که خانواده، نظام آموزشی و الگوها و اسوه های جامعه از مواردی است که برای تخریب یک تمدن مورد توجه دشمنان قرار می گیرد، اظهار داشت: کشورهای غربی و استعمارگر خانواده را با دستگاه های تبلیغی و ماهواره ای مورد هدف قرار می دهند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که مشکلات موجود در جامعه به سبب عدم توجه به نظام خانواده است، افزود: اخلاق و تربیت دینی با بخشنامه و قانون محقق نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی روحانیون با چگونگی برخورد با دانش آموزان پیش از اعزام به مدارس گفت: شیوه های برخورد با دانش آموزان به دلیل این که در سنی حساس قرار دارند مهم و حوزه ای تخصصی است.

معزی بر اهمیت نگاه روانشناسانه در حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: نقش حوزه های علمیه بسیار مهم و اثر گذار است که نباید فراموش شود.

وی همچنین از اجرای طرح "مبین" در مدارس ناحیه 4 اهواز خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت دانش آموزان به عنوان یاوران نماز استفاده می شود و این مسئله را نیز باید مورد توجه قرار داد که نماز سبب ترویج فضائل اخلاقی در جامعه می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha