پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در برهه کنونی نیاز به آمادگی نظامی در سطح بالا داریم، گفت: یمن نقش تعیین کننده و مهم در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امروز در دیدار با فرماندهان و نیروهای ارتش لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رجب، از این ماه با عنوان ماه خدا یاد کرد و گفت: مؤمنان در این ماه با قرائت دعاهای وارده و انجام اعمال مستحبی روایت شده عاقبت به خیری دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

امام جمعه اهواز به ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مسؤولیت ارتش به سبب این که دفاع از خاک جمهوری اسلامی است نیز به نوعی عبادت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، دفاع را از سنت های الهی برشمرد و اظهار داشت:خداوند به طور طبیعی اسباب دفاع را به وجود آورده است؛ به نوعی که با نگاه به طبیعت در می یابیم که گل با خارهای پیرامونش از خود دفاع می کند.

وی با بیان این که وظیفه دفاع در بدن بر عهده گلبول های سفید است، خاطرنشان کرد:این گلبول های سفید همانند سرباز در بدن انسان عمل می کنند و اگر نبودند انسان با کوچکترین بیماری آسیب پذیر می شد.

آیت الله موسوی جزایری قدرت دفاعی هر کشور را به منزله اقتدار آن کشور دانست و افزود: دفاع نظامی مسأله ی دقیقی است که اصول علمی آن را باید فرا گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت ایمان به کار  عمل خود اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم و همزمان با حمله متفقین به کشور رضا خان شاه وقت بدون هیچ گونه مقاومتی از کشور فرار کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که سقوط رضا شاه به سبب ضعف ایمانی و اعتقادی به کار خود بود، گفت: ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس با استقامت و ایمان راسخ توانست در برابر ماشین جنگ صدام ملعون که حمایت ابرقدرت ها را در اختیار داشت، مقاومت کند.

آیت الله موسوی جزایری به نقش اثر گذار ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: اگر مقاومت ارتش در روزهای آغازین جنگ نبود، سرانجام تجاوز عراق به ایران مشخص نبود.

امام جمعه اهواز با بیان این که در برهه کنونی نیاز به آمادگی نظامی در سطح بالا داریم، اظهار داشت: یمن نقش تعیین کننده و مهم در منطقه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha