جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 349688
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و آل سعود که بدتر از آل یهود است، یزیدیان زمان هستند که در حال تکرار جنایات دوباره تاریخ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، در آیین تجلیل از اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به زحمات اساتید در تربیت طلاب، اظهار داشت: با توجه به حجم فعالیت کارهای فرهنگی در اهواز اساتید حوزه تنها در مقوله تدریس فعالیت نمی کنند و کارهای بسیاری بر دوش آن هاست که این اهتمام آنان جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه اهواز با بیان این که اساتید در طول روز از خانه دور هستند و در مواقع حضور در خانه نیز مشغول مطالعه هستند گفت: بخشی از سنگینی این کار برعهده خانواده های اساتید است.

*همسران طلاب وارد عرصه تبلیغ شوند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جمعیت بالای زنان در جامعه، تصریح کرد: همسران طلاب و اساتید حوزه علمیه نیز می توانند وارد مقوله تبلیغ و تربیت شوند که از این مسئله به گرمی استقبال می کنیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که همسران طلاب می توانند با حضور در مدارس آموزش و پرورش به تبلیغ بپردازند، اظهار داشت: فعالیت خواهران طلبه در برهه کنونی بسیار مفید و اثر گذار است.

وی با بیان این که در برهه کنونی امام زمان(عج) نیاز به سرباز دارد، گفت: علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ سربازان امام زمان(عج) بودند که توانستند به خوبی از مکتب شیعه دفاع کنند.

امام جمعه اهواز تبلیغ دین را بدون حد و مرز دانست و افزود: اسلحه علم و تقوا نیاز یک مبلغ است تا از این طریق بتواند به صورت آماده باش در برابر شیاطین ایستادگی کند.

وی با بیان این که هجمه های فرهنگی علیه کشور، شیاطینی هستند که جهت تعدی به مرزهای عقیدتی دست به کار شده اند، اظهار داشت: علمای بسیاری در طول تاریخ شیعه متحمل شکنجه ها و اذیت های فراوان شدند اما هرگز از هدف اصلی خود دست برنداشتند و در برابر مکاتب انحرافی ایستادگی کردند.

*اجتهاد را هدف خود بدانید

نماینده ولی فقیه در خوزستان در توصیه ای به اساتید اظهار داشت: در کنار تدریس و کارهای فرهنگی، اساتید باید نسبت به درس و بحث خود نیز اهتمام ورزند و اجتهاد و رسیدن به عالی ترین درجات علمی را هدف و مقصد خود بدانند.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به وقاحت آمریکا از تصویب طرحی مبنی بر تقسیم کشور عراق به سه بخش، اظهار داشت: دخالت در امور داخلی یک کشور امری بسیار شرم آور است که این روزها آمریکا از راه های مختلف مرتکب آن می شود.

*قلب مسلمانان جریحه دار شد

وی با بیان این که مسائل یمن و کشتارهای بی رحمانه، قلب همه مسلمانان را جریحه دار کرده است، گفت: بسیاری از مردم یمن شیعه و مسلمانانی هستند که با وهابیت مخالف و دشمن می باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و آل سعود که بدتر از آل یهود است، یزیدیان زمان هستند که در حال تکرار جنایات دوباره تاریخ هستند.

وی با اشاره به درخواست آقای نوری مالکی از ایران برای کمک به اوضاع این کشور، اظهار داشت: مسئولیت های بسیاری این روزها متوجه جهان اسلام است که همگان باید نسبت به آن ها اهتمام داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha