شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: گاهی اوقات رزمنده ای با جهاد فی سبیل الله و در معرکه جنگ شهید می شود، اما در برهه ای دیگر فردی می تواند با قربانی کردن آرزوهای دنیایی و فدا نمودن خواسته های نفسانی خویش، شهید شود و این شهادت چه بسا گرانقدر تر از مرگ در کارزار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ، در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان این که اجر طلگبی شما نزد خداوند متعال محفوظ است، اظهار داشت: إن شاءالله خداوند متعال اجر قدم گذاشتن در این مسیر را از شما قبول کند و بدانید که کار بسیار خوبی انجام دادید و قدر این گام بزرگ زندگانی خویش را بدانید؛ چرا که «العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ، علما وارثان پیامبرانند» و امیدواریم که وظایف خود را به لطف و عنایت آقا امام زمان(عج) به خوبی انجام دهید.

وی، با طرح سؤالی مبنی بر این که «اگر از ما بپرسند به کدامین علت طلبه شدید! آیا شما برای دریافت مدرک، کسب درآمد آنچنانی و یا شهرت به حوزه آمده اید!؟ شما چه پاسخی به آن می دهید!؟»، افزود: در واقع پاسخ صحیح این است که ما آمده ایم تا در ابتدا خود و سپس جامعه خویش را نجات دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر آیه ۳۲ سوره مائده، خطاب به طلاب حاضر در جلسه، اظهار داشت: امام باقر(ع) در تفسیر آيه شریفه «مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً» بیان می کنند که هرکسی جان فردی را نجات دهد، همانند کسی است که کل عالم را نجات داده است؛ سپس حضرت در ادامه فرمودند؛ «مقصود نجات از مرگ ظاهری نیست، بلکه مقصد نجات انسان از مرگ معنوی است»، پس شما طلاب به حوزه آمده اید تا با خدای جان و زندگی خویش، مردم را از مرگ و فقر معنوی نجات دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که طلاب باید خود را شهید راه حق و معارف دینی کنند، تصریح کرد: گاهی اوقات رزمنده ای با جهاد فی سبیل الله و در معرکه جنگ شهید می شود، اما در برهه ای دیگر فردی می تواند با قربانی کردن آرزوهای دنیایی و فدا نمودن خواسته های نفسانی خویش، شهید شود و این شهادت چه بسا گرانقدر تر از مرگ در کارزار باشد.

وی در ادامه، مدرک گرایی، شهرت طلبی و پول پرستی را از اهداف غیر الهی و شیطانی برشمرد و افزود» طلبه موفق، فردی است که خود را عاری از هر گونه مسایل دنیای کند تا آنجا که به فیض عظیم شهادت نائل شود.

آیت الله موسوی جزایری، اهمیت ندادن به سخن های تمجید گونه مردم را از دیگر ویژگی های طلاب عنوان کرد و گفت: طلبه ای که با خدا معامله کند، نسبت به بدگویی و یا تعریف و تمجید های مردم از خودش، خوشحال و یا ناراحت نمی شود؛ چرا که او با خدا قرارداد بسته و نباید به این گونه حرف های مردم اهمیت دهد.

امام جمعه اهواز، امام خمینی(ره) را نمونه بارز انسان عارف مطرح کرد و افزود: طلاب می توانند با الگو گرفتن از ابعاد و سیره امامان معصوم و علمای بزرگ اسلام همچون امام خمینی(ره) در این مسیر معنویت و عرفان قدم بردارند؛ اما طلاب جوان باید توجه داشته باشند که ره صدساله بزرگان را نمی شود در یک شب طی نمود و این کسب فیوضات معنوی نیازمند اخلاص، صبر و استمرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha