یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن آل عامر

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: شب لیلة الرغائب، بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است که می توانند از آن نهایت بهره و استفاده را ببرند.

حجت الاسلام آل عامر با بیان این که ماه رجب دارای فرصت های ناب و طلایی برای خودسازی است، اظهار داشت: یکی از این فرصت های ناب در کنار ایام البیض، شب لیلة الرغائب یا همان شب آرزوهاست که جوانان و نوجوانان می توانند از این فرصت با ارزش نهایت بهره و استفاده را ببرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان اهمیت ماه های رجب و شعبان را به سبب اهمیت ماه رمضان و مقدمه سازی جهت ورود با معرفت به ماه میهمانی خدا برشمرد و گفت: در فرهنگ شیعه ایام و مناسبت های دارای قداست ویژه ای هستند که یکی از این شب ها شب لیله الرغائب است.

وی با بیان این که نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب، شب لیلةالرغائب است، افزود: در این شب عطاها و مواهب فراوان برای انسان در نظر گرفته شده است و در حدیثی آمده که شب جمعه اول ماه رجب نیایش و فضیلت ویژه دارد و موجب دستیابی به رحمت الهی می شود.

حجت الاسلام آل عامر با اشاره به روایات متعدد پیرامون ارزش و مقام شب لیلة الرغائب اظهار داشت: این شب ارزشمند فرصتی گرانبها برای توبه و استغفار است.

وی با اشاره به اعمال بسیار در شب لیلة الرغائب، اظهار داشت: یکی از این اعمال که ثواب بسیار نیز دارد نمازی مستحبی است که کیفیت آن بدین صورت است که چون شب جمعه وارد شود، جوانان میان نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه کرده و هر دو ركعت را به یك سلام و در هر ركعت از آن یك مرتبه حمد و سه مرتبه سوره «اِنَّا اَنْزَلْناه» و دوازده مرتبه هم سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ» مى خوانى و چون از آن فارغ شدند، سپس هفتاد مرتبه میگویی «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْأُمِّىِّ وَعَلى آلِهِ» پس به سجده رفته و هفتاد مرتبه مى گویى «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ» بدین صورت سر از سجده بر میدارى و هفتاد مرتبه مى بیان می کنی «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ اِنَّكَ اَنْتَ الْعَلِىُّ الأَعْظَمُ» پس باز به سجده مى روى و هفتاد مرتبه میگویی «سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ» پس حاجت خود را ذکر می کنی كه انشاءالله برآورده خواهد شد.

حجت الاسلام آل عامر در ادامه گفت: پیرامون فضیلت خواندن این نماز پیامبر اکرم(ص) فرموده است که «هر که اين نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالي بفرستد ثواب اين نماز را بسوي او به نيکوتر صورتي با روي گشاده و درخشان و زبان فصيح پس با وي گويد اي حبيب من! بشارت باد تو را که نجات يافتي از هر شدّت و سختي گويد تو کيستي؟ بخدا سوگند که من روئي بهتر از روي تو نديدم و کلامي شيرينتر از کلام تو نشنيدهام و بوئي بهتر از بوي تو نبوئيدم».

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود از مؤمنان خواست تا در شب لیلة الرغائب در کنار دعاهای خود، برای برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) دعا کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha