دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اساتید خوزستان

حوزه/ آیین تقدیر از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم، با حضور آیت الله موسوی جزایری، در مسجد اعظم اهواز برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا اخوان، مدیر اجرایی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری آیین تقدیر از اساتید این مدرسه خبرداد و گفت: این مراسم دوشنبه شب، پس از نماز مغرب و عشاء، با سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه اساتید در نظام کنونی حوزه، اظهار داشت: از آنجایی که اساتید، متفکران علمی، آموزشی، پژوهشی مدارس علمیه هستند، نقش جامع و ویژه ای در نظام حوزوی دارند که لازم است به پاس تلاش های این بزرگواران، برنامه های این چنینی را برگزار نمود.

حجت الاسلام اخوان، با بیان این که هم اکنون بیش از ۳۶ استاد در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز مشغول به تدریس هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۴ نفر استاد مقدمات و سطح یک بوده و ۲۲نفر دیگر نیز استاد سطح عالی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز هستند.

مدیر اجرایی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به اهداف برگزاری این آیین، گفت: تجلیل از مقام معلم بر همه واجب بوده و بدین سبب نیز مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز نیز خود را موظف به اجرای این آیین کرده است.

وی در پایان با بیان این نکته که پیشرفت حوزه ها در گرو وجود اساتید خبره است، تأکید کرد: در نظام حوزوی باید به اساتید جایگاه ویژه ای اختصاص داد و به صورت ویژه برنامه هایی را برای تقویت آنها به کار بست؛ چراکه این مسأله سبب تربیت طلاب موفق و کارآمد خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha