دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز گفت: ثمره ماه مبارک رمضان باید مأنوس شدن هرچه بیشتر انسان با دعا و قرآن باشد و کسی که پس از ماه مبارک رمضان انسش با دعا بیشتر نشود، باید در اعمالی که انجام داده تأمل کند که چرا ارتباطش با دعا تقویت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، در اهواز با بیان این‌که مؤمنان در ماه مبارک رمضان، در میدان جهان مبارزه با نفس قرار دارند، اظهار داشت: ازآنجایی‌که خداوند سبحان شیطان را در ماه مبارک رمضان به غل و زنجیر کشیده، صرفاً هوای نفس انسان می‌تواند به‌سوی بدی‌ها فراخواند، به همین دلیل مؤمنان در ماه مبارک رمضان، باید مراقب خود باشند.

وی، ماه رمضان و بهره‌گیری از شب‌های قدر را فرصتی برای قرب و نزدیکی به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: در میدان مبارزه با نفس، قطعاً کسی پیروز میدان است که راه هدایت ائمه اطهار(ع) را دنبال کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: قطعاً همه مؤمنان در ماه مبارک رمضان پیروز بر شیطانی درونی خود هستند؛ چراکه خداوند سبحان خود ضامن ما شده و تضمین کرده که اگر در میدان مبارزه پای نهادیم، او از ما حفاظت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، اظهار داشت: خداوند سبحان می‌فرماید من نزدیک به شما هستم و بشارت داده که من دعای دعاکنندگان را اجابت می‌کنم، حال وقتی‌که این ساعات و روزها و هفته‌ها و ماه‌ها متجلی می‌شود در ماه مبارک رمضان، طبیعتاً اطمینان بنده نسبت به اجابت دعاهایش، آنگاه که معبود خویش را صدا می‌زند، بیشتر است.

امام‌جمعه موقت اهواز، دعا را عنصر تعیین‌کننده عاقبت‌ ‌بخیری انسان بیان کرد و گفت: ما هم‌اکنون روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را به سر می‌بریم امیدمان برای اجابت دعا قطعاً بیشتر است و این مهم بدان دلیل است که «دعا» این عنصر بسیار مهم در زندگی انسان‌ها در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان بسیار کارسازتر و مؤثرتر است.

وی، ثمره نهایی ماه مبارک رمضان انس با قرآن و دعا دانست و تصریح کرد: ثمره ماه مبارک رمضان باید مأنوس شدن هرچه بیشتر انسان با دعا و قرآن باشد و کسی که پس از ماه مبارک رمضان انسش با دعا بیشتر نشود، باید در اعمالی که انجام داده تأمل کند که چرا ارتباطش با دعا تقویت نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان سخنان خود، به روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) مبنی بر «أَحَبُّ الْأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ فِی الْأَرْضِ الدُّعَاءُ» اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این عبارت بیان می‌کنند که هیچ چیزى نزد خدا محبوب‌تر از این نیست که بندگان از او طلب کنند و حاجت بخواهند؛ پس چه چیزی بالاتر از آنکه انسان در شهرالله رمضان دست به دعا بردارد و عاقبت بخیری خویش و حضور منجی عالم بشریت و پیروز مسلمین جهان را از خداوند منان طلب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha