شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: آنچه در یمن اتفاق می افتد، تجاوزی ظالمانه است که باید فورا و بدون هیچ شرطی متوقف شود و نیروهای ائتلاف باید دست از این کشتار بردارند که هیچ دین و آیینی این جنایت ها را تایید نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر عبدالرزاق، رئیس جمعیت «الاصلاح والوحده» و شیخ احمد قطان رئیس جمعیت «قولنا والعمل» با شیخ احمد قبلان دیدار و درباره اوضاع عمومی لبنان و تحولات منطقه به ویژه یمن بحث و گفتگو کردند.

شیخ احمد قبلان در این دیدار بر ضرورت استمرار گفتگو میان طرف های سیاسی لبنان و تلاش برای تقویت ثبات و حفظ مسالمت داخلی تاکید کرد.

وی افزود: به ویژه با توجه به این روزها کشورها و ملت های منطقه را در بر گرفته نشان دهنده تحولات بزرگی در منطقه است و لبنانی باید در جهت آرام ساختن فضای سیاسی کشور تلاش کنند و آماده رویارویی با این خطرها باشند.

شیخ قبلان ادامه داد: در این راستا نیازمند وحدت و همبستگی هستیم به ویژه در زمینه انتخاب رئیس جمهور جدید که مورد قبول همه گروه ها باشد.

وی افزود: آنچه در یمن اتفاق می افتد، تجاوزی ظالمانه است و باید بدون هیچ شرطی متوقف شود زیرا هیچ دین و آیینی این جنایت ها را تایید نمی کند.

شیخ قبلان در ادامه همه اطراف درگیر در مساله یمن را به گفتگو دعوت کرد و افزود؛ گفتگو تنها راه نجات یمن و بازگرداندن حاکمیت مستقل ملی این کشور است. ما همواره تاکید کرده ایم که تنها راه حل بحران یمن گفتگو است و در این زمینه با طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل سیاسی بحران در این کشور موافقیم.

در این دیدار شیخ ماهر عبدالرزاق نیز از نیروهای سیاسی لبنان خواست برای ایجاد وحدت اسلامی تلاش کنند و بر ضرورت گفتگو میان حزب الله و جریان المستقبل تاکید کرد و افزود: گفتگو تنها عاملی است که می تواند لبنان را حفظ کند.

وی در ادامه از عربستان و کشورهای ائتلاف عربی خواست یمن را به حال خود بگذارند تا مردم سرنوشت خود را تعیین کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha