شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حقجو

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: یکی از اهداف حمله به یمن این بود که تمرکز دنیا به امور اساسی مانند تفاهم نامه هسته‌ای ایران کمرنگ شود ولی مقاومت مردم یمن موجب شد که در این کار نیز شکست بخورند.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مسائلی که در یمن رخ داده است برای اسلام و تشیع یک پیروزی بزرگ است گفت: از 20 استان یمن 16 استان در اختیار انصارالله است و استان‌های دیگر نیز برای تشکیل دولت مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف حمله به یمن این بود که تمرکز دنیا به امور اساسی مانند تفاهم نامه هسته‌ای ایران کمرنگ شود و تبلیغات خود را معطوف به جنگ با یمن کردند؛ ولی مقاومت مردم یمن موجب شد که در این کار نیز شکست بخورند.

محقق و پژوهشگر حوزه ادامه داد: یمن اقدامات لازم را آغاز خواهد کرد و با توجه به جوی که در حکومت و مردم عربستان وجود دارد مدت زیادی در برابر یمن مقاومت نخواهند کرد.

وی بیان کرد: کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان مطرح کردند که با عربستان همراهی نخواهند کرد و کشورهای دیگر نیز نظراتشان به مرور رو به تغییر است و مطمئناً عربستان در این منظر نیز شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دور بحث جنگ یمن به نفع اسلام خواهد بود گفت: اکنون یمن 16 استان خود را از حیث وجود داعشی ها و القاعده پاکسازی می‌کند تا در آینده در این کشور خرابکاری نکنند.

کارشناس و مشاور امور تربیتی حوزه گفت: پادشاه عربستان قدرت مدیریتی ندارد و حکومت را بچه‌ها در دست گرفته‌اند و حرکتی را شروع کرده‌اند که نمی‌دانند برای ادامه آن چه کاری انجام دهند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha