جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: استفاده از مفاهیم، مضامین و نقشه راه قرآنی در انجام فعالیت های تشکیلاتی و برنامه ها باعث تحول و اثربخشی فعالیت های فرهنگی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار فعالان فرهنگی و اعضا تشکل های دانشجویی دانشگاه های قزوین بیان کرد: انجام کار تشکیلاتی مستلزم داشتن برنامه و هدف است و برای رسیدن به نقطه مطلوب فعالیت های تشکیلاتی باید اتاق های فکر تخصصی برای هر کانون یا تشکلی راه اندازی شود.

وی افزود: با تشکیل اتاق های فکر می توان فرصت ها و توان افراد را مدیریت کرد و فعالیت های پر ثمری را به انجام رساند، حتی اگر تعداد فعالان کم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: استفاده از مفاهیم، مضامین و نقشه راه قرآنی در انجام فعالیت های تشکیلاتی و برنامه ها باعث تحول و اثربخشی فعالیت های فرهنگی می شود و همه تشکل ها باید سعی کنند تا برنامه های خود را در جهت عملیاتی کردن آموزه های قرآنی اجرا کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در انجام فعالیت های تشکیلاتی و کانونی هیچ کس نسبت به دیگری دارای رتبه و برتری نیست و همه با هم باید در جهت پیشبرد فعالیت ها با یکدیگر همکاری کنند و این گونه نباشد که در داخل مجموعه هر فردی به دنبال جمع کردن اعضاء به دور خود باشد و از نظرات دیگران استفاده نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اعضای کانون ها و تشکل ها  باید تا آنجا که می توانند از رهبری پنداری و خود محوری در داخل تشکل پرهیز کنند، چرا که هر تشکلی گرفتار این مسئله شود مطمئنا از هم پاشیده و اعضاء آن پراکنده خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، اطاعت و پیروی از ولایت فقیه را رکن اصلی جامعه عنوان کرد و با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) گفت: در این حدیث امام محمد باقر(ع) از  نماز، روزه، حج، زکات و ولایت به عنوان ستون های اصلی و مهم دین اسلام نام می برد که مهم ترین آنها اصل ولایت بوده و همه اعمال و رفتارها با ولایت معنا و مفهوم پیدا می کند.

وی افزود: ملتی که ولایت نداشته هرگز در دست یافتن به آرمان ها و اهداف خود موفق نیست و ولایت هم بدون پیروی معنا ندارد، چنانچه در زمان امام علی(ع) بی وفایی و عدم اطاعت از ایشان، باعث خانه نشین شدن امام گردید.

در ابتدای این دیدار، نمایندگان انجمن ها و تشکل های دانشگاه های استان با اشاره به برنامه های انجام شده و در حال انجام دانشگاه محل تحصیل خود به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در مورد فعالیت های کانون ها و تشکل های دانشجویی پرداختند.

انتقاد از تبعیض قائل شدن بین دانشگاه ها در اختصاص سرانه فرهنگی به دانشجویان، افزایش ارتباط و تعامل بین اعضا تشکل های دانشگاه های قزوین، پرهیز از فعالیت های جزیره ای در دانشگاه های استان، افزایش تعامل بین اعضا تشکل ها با مسئولان استانی، تقویت هسته های مرکزی فعالان دانشجویی، تبیین دقیق وظیفه فرهنگی و سیاسی فعالات دانشجویی، پرهیز از اجرای برنامه ها و فعالیت های کلیشه ای و اجرای برنامه های تاثیر گذار از جمله انتقادات و پیشنهادات نمایندگان دانشگاه های مختلف استان بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha