سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عبدالکریم  عابدینی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آثار باقی‌مانده از شهید مطهری برگرفته از معارف عمیق مذهبی و آموزه‌های قرآنی و دینی می باشد گفت:آشنایی جوانان با اندیشه‌های مطهری که برگرفته از اسلام ناب و اصیل است، باعث بیمه شدن فکری جوانان در برابر تفکرات التقاطی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: استعدادهای شهید مطهری در محضر بزرگانی چون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی به شکوفایی رسید.

وی افزود: شهید مطهری در بستر مناسب حوزه‌های علمیه تبدیل به شجره طیبه‌ای شد که مصداق بارز آیه 25 سوره ابراهیم «تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا میوه‌هایش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد» شد که میوه‌های آن در معارف قرآنی، علم کلام، تفسیر، اصول، فلسفه ، حکمت و عرفان  را در جامعه دینی و اسلامی تبلور یافت.

این استاد حوزه، با اشاره به مقام علمی شهید مطهری گفت: معارف نورانی و برگرفته از منابع الهی شهید مطهری از لحاظ علمی آنچنان پربار بود که شنونده را هم از لحاظ منطق و استدلال عقلی قانع و تسلیم می‌کرد، هم از لحاظ معرفتی و کشف و شهود درونی به مرتبه رضایت و یقین قلبی می‌رساند.

تفکر انقلابی و عقاید دینی داشتن، مهم‌تر از انقلابی بودن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تأثیرگذاری و نقش شهید مطهری در مبارزات فکری و فرهنگی دوران انقلاب اشاره کرد و با تأکید بر این که تفکر انقلابی و عقاید دینی داشتن مهم‌تر از انقلابی بودن است، گفت: در زمان شهید مطهری افکار و عقاید التقاطی یعنی اسلام ناخالص توسط نویسندگان منافق و طیف‌های غرب‌زده و افکار کمونیستی که وانمود می‌کردند جهان آینده متعلق به کمونیسم است جامعه را تحت تأثیر جدی خود قرار داده بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: این در حالی بود که اسلام سنتی و تعبدی نمی‌توانست پاسخ‌گو و راضی‌کننده دل‌های آنان باشد و این باعث سوق پیدا کردن جوانان جامعه به سوی اسلام التقاطی بود و شهید مطهری در چنین شرایطی پا به عرصه  گذاشتند و اسلام ناب محمدی(ص) را به شیواترین شکل و بیان برای قشر جوان مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش شهید مطهری در جبهه سیاسی دوران انقلاب عنوان کرد: از نظر سیاسی، شهید مطهری با تحلیل نهضت‌های صد سال اخیر و نقش‌آفرینی آنان در تکوین بیداری اسلامی، جامعه را متوجه شخصیت امام خمینی(ره) و نبوغ منحصر به فرد ایشان کرد و نشان داد که شخصیت امام راحل(ره) با افرادی همچون سید جمال، مدرس ، شیخ فضل‌الله نوری و کاشانی علی رغم عظمت و بزرگی این بزرگان،  قابل مقایسه نیست.

نقش مهم شهید مطهری در وحدت حوزه و دانشگاه

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد: شهید مطهری و شهید مفتح به دلیل  تعامل مناسب و تأثیرگذار در محیط‌های دانشگاهی توانستند با همکاری بسیاری از فعالان دانشگاهی وحدت حوزه و دانشگاه را به بهترین شکل ممکن و بسیار جدی به اجرا در بیاورند و از این حیث هم وحدت این دو نهاد ارزشمند توانست باعث پیروزی اهداف انقلاب اسلامی شود.

نماینده ولی فقیه در استان، نقش شهید مطهری را در مبارزه با خرافات و شبهه در حوزه مسائل مذهبی و دینی مهم توصیف و بیان کرد: شهید مطهری بسیاری از فرصت‌های معنوی مثل نگاه به قرآن، اسلام، امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) را که تبدیل به تهدید شده بودند با استفاده از آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل به فرصت کرد، عرصه دینی را از این خرافات پاک نموده و اسلام اصیل را به جامعه معرفی کرد و باعث حرکت ماشین عظیم انقلاب در ایران، منطقه و ان شاء‌الله در جهان هم خواهد شد.

تلاش در جهت شناساندن شخصیت واقعی شهید مطهری

امام جمعه قزوین، مسئولین و متولیان فرهنگی را به تلاش در جهت شناساندن شخصیت واقعی شهید مطهری توصیه کرد و گفت: آشنایی جوانان با اندیشه‌های مطهری که برگرفته از اسلام ناب و اصیل است باعث بیمه شدن فکری جوانان در برابر تفکر التقاطی می شود و از مدیران و مسئولین فرهنگی انتظار داریم که در درجه اول خودشان مطهری را بشناسند و بعد در معرفی شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری به جوانان کوتاهی نکنند.

وی با توصیه به مطالعه آثار شهید مطهری یادآور شد : آثار باقی‌مانده از شهید مطهری برگرفته از معارف عمیق مذهبی و آموزه‌های قرآنی و دینی بوده و از نظر تغذیه فکری و دادن اندیشه دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha