سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از جدی ترین دغدغه های شهید مطهری، تحقق تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی کشور بود.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر نگاهی به آثار و کتب شهید مطهری بزنیم به خوبی متوجه می شویم که این دغدغه و تکلیف مداری در جای جای این آثار کاملاً مشهود است.

وی افزود: ایشان معتقد بود که اساساً علوم انسانی محوریتی دارد که باید با قرائت اسلامی به تحول در آن اهتمام ورزید ، ضمن آن که به طور خاص این شهید بزرگوار علاقه و توجه خاصی به رشته فلسفه در میان همه رشته های علوم انسانی داشت و آن را مادر آن ها می دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه یادآور شد: از نگاه استاد مطهری، همان طور که انسان در عالم خلقت، محور است و اشرف مخلوقات به شمار می رود، به همین نسبت نیز علوم انسانی باید در میان همه علوم محور و شاخص باشد تا جامعه بتواند به مسیر اصلی و سعادت حقیقی نائل شود.

وی همچنین با تاکید بر این که شهید مطهری در زمینه شناخت و مبارزه با التقاط‌گرایی، یک متفکر دغدغه مند و پیشتاز بود ، گفت: آنچه کار شهید مطهری را بارز کرد این بود که ایشان در پرتو توکل به خدا و اخلاص بارزش ، با درک شرایط و نیازهای زمانه به رصد آسیب ها و دردها می پرداخت و برای آن ها راهکار ارایه می داد.

آیت الله بهشتی بیان داشت: این شهید عزیز به خوبی می دانست که دشمن از کجا می خواهد به ما و افکار و باورهای جامعه ما ضربه بزند و لذا متناسب با هر قشری ، کتاب ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که امروز هم پس از گذشت سی و پنج سال از شهادت ایشان بسیار به روز و کارآمد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha