شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
عبدالکریم عابدینی نماینده  ولی فقیه در قزوین

حوزه/ ضروری‌ترین نیاز بشر در دوران مدرنیته و پست مدرن، چیزی جز قرآن و رهنمودهای اهل بیت(ع) به عنوان مفسران قرآن نیست، لذا تنها قرآن می تواند نیاز روحی و معنوی بشر امروز را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه تفسیر هفتگی خود در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: شیطان به عنوان اصلی‌ترین دشمنان انسان، شبهه پراکنی و شبهه‌افکنی در بین جوانان را دنبال می‌کند و تا به امروز در هیچ دورانی تا به این اندازه انسان‌ها در معرض شبهات کوچک و بزرگ واقع نشده بودند.

وی با ذکر حدیث «یا ایهاالناس إذا الْتَبَسَت علیکُم الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فعلیکُم بالْقرآنِ ؛ وقتی که فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تاریک بر شما پوشیده شد، پس به قرآن پناه ببرید»، از سول اکرم(ص) گفت: تنها راه برون‌رفت از شبهات، تمسک و پناه جستن به قرآن بوده و سعادت انسان هم در همین تمسک به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: اهتمام به قرآن، به عنوان دستورالعمل الهی از ضروریات زندگی است و هفته‌ای یک جلسه پرداختن به قرآن و تفسیر آن هم به صورت شنیدن برای انسان اکتفا نمیکند و همه ما باید بیشتر به این کتاب الهی بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ضروری‌ترین نیاز بشر در دوران مدرنیته و پست مدرن، چیزی جز قرآن و رهنمودهای اهل بیت(ع) به عنوان مفسران قرآن نیست، لذا هیچ چیزی جز قرآن نمی‌تواند نیاز روحی و معنوی بشر امروز را تأمین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: حال که ضرورت دارد با قرآن رفیق و مانوس شویم و فقط قرآن می تواند در این دنیای آفت‌زده رفیق ما شود و باید با قرآن انس بگیریم.

این استاد حوزه،  با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراحل انس با قرآن تدبر در قرآن است، گفت: با قرائت قرآن انس حاصل می شود اما بهره کافی از قرآن برده نمی‌شود بهره اصلی از قرآن هنگامی به‌دست می‌آید که بتوانیم با تدبر در قرآن معنای نهفته آن را حس کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه قرآن دارای ظاهر و باطن است، اظهار کرد: ظاهر با تلاوت حاصل می‌شود اما برای باطن قرآن حتما نیاز به تدبر است.

وی  با اشاره به اینکه همه این مراحل مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، تأکید کرد: در قرآن آمده است کسانی که قرآن را تلاوت می کنند و انس با قرآن دارند ولی به آن عمل نمی کند و قرآن را تنها برای دیگران می خوانند اما عمل به قرآن ندارند، کسانی هستند که عقل ندارند.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه همه مراحل انس، برای این است که ما از این نسخه برای زندگی کمک بگیریم، ادامه داد: درمان دردهای بشر زمانی حاصل می شود که انسان قرآن را بخواند و مطابق با دستور این نسخه ابدی، زندگی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha