دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) به ما رسیده است که بسیار پرمعنا است و مجموعه‌ای از عقاید را در حوزه امامت و ولایت به صورت نظام یافته در بر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) در دوران 33 ساله امامت خود با شش خلیفه عباسی هم دوران بودند.

وی بیان کرد: هر کدام از این شش خلیفه با شیوه‌های مختلف سعی در مبارزه با اهل بیت(ع) داشتند و برخی در جنایت، روی بنی امیه را سفید کرده بودند و به شیعیان بسیار ستم‌ می‌کردند و شاید ستمگرترین آنها و حتی در بین تمام خلفای عباسی متوکل بود که جنایت‌های خیلی بزرگی کرد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با اشاره به اینکه در زمان امام هادی (ع) خلفای بنی عباس فشارهای بسیاری از نظر اقتصادی بر شیعیان وارد کرده بودند افزود: با وجود این همه سختی‌ها امام هادی(ع) در جبهه‌های مختلف فکری و فرهنگی اقدام می‌کردند و سعی در حفاظت از مذهب اهل بیت(ع) داشتند.

وی تصریح کرد: امام هادی(ع) همواره سعی می‌کردند که به سؤالاتی که از ایشان می‌شود به خوبی جواب دهند و با مذاهب انحرافی برخورد داشتند و سعی می‌کردند اندیشه‌های شیعه را در بین مردم ترویج کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با بیان اینکه یکی از میراث‌های ارزشمند مذهب تشیع زیارت جامعه کبیره است گفت: زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) به ما رسیده است که بسیار پرمعنا بوده و مجموعه‌ای از عقاید را در حوزه امامت و ولایت به صورت نظام یافته در بر دارد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات بیان کرد: امام هادی(ع) علی رغم فشارهای بسیار به ترویج اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع) می‌پرداختند و کمترین قصوری از امام(ع) در این مورد مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha