یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضور مراجع معظم تقلید در استان ها و دیدار طلاب با این بزرگان باعث ایجاد الگو و گسترش سبک زندگی اسلامی می شود؛ اراده طلاب با حضور در محضر مراجع و مطالعه زندگی علما و دیدن مراجع تقلیدی که روزگاری مثل آنها در مدارس مشغول تحصیل بودند، برای تحصیل جدی می شود .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم مدرسی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به استان یزد، اظهارداشت: حضور علما و بزرگان دینی از سنت های حسنه روحانیون و حوزه های علمیه بوده و این مهم همواره دارای آثار و برکات فراوانی می باشد.

وی افزود: حضور بزرگان دینی و چهره های شاخص در استان ها و مناطق محورم باعث دلگرمی مردم بوده و ایجاد الفت بیشتری می نماید.

عضو شورای حوزه علمیه یزد،اذعان داشت: حضور مراجع تقلید در استان ها و دیدار طلاب با  این بزرگان باعث ایجاد الگو و گسترش سبک زندگی اسلامی می شود؛ طلاب با حضور در محضر مراجع تقلید و مطالعه زندگی طلبگی آنان و توجه به این موضوع که مراجع روزگاری مانند آنان در مدارس درس می‌خواندند به تخصیل مشتاق‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر طلاب ما امروز دسترسی به بزرگانی و علمای پیشین ندارند، در عوض بجای آنها می توانند با دیدار مستقیم مراجع تقلید سبک زندگی اسلامی را فرا گرفته و آینده خود را ترسیم نمایند.

امام جمعه محمد آباد،تصریح کرد: لذا شایسته است تا طلاب در مورد زندگی مراجع و بزرگان دینی معاصر هم مطالعه کنند.

وی با اشاره به ابعاد و ویژگی های بارز آیت الله العظمی  نوری همدانی  اذعان داشت: این مرجع تقلید از علمایی است که در دفاع از مکتب ولایت و رهبری ، مواضع روشنی داشته و بعد از فتنه 88 با سفرهای استانی خودبه تبیین این جایگاه و لزوم پیروی از رهبری پرداخته است .

این استاد حوزه، تاکید کرد: قطعا حضور چنین عالمی در استان مایه آثار و برکات فراوانی شده و ما امیدواریم همه مردم و به خصوص طلاب از فرصت بوجود آمده به نحو احسن استفاده نمایند.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha