یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروز دشمنان کینه‌توز آرام ننشسته‌اند و ما باید آمادگی فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و ... خود را حفظ و ارتقاء دهیم و از انقلاب و نظام حراست کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران، فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران استان یزد با اشاره به این که در سال های 41 و 42،  امام راحل فریاد زدند "ای علمای اسلام به داد اسلام برسید، گفتند: مستکبرینی که قرن‌ها مردم مسلمان را زیر چتر استبداد و استکبار نگاه داشته بودند، حس کردند این حرکت، حرکت پرجوش و خروشی است، چرا که شخصیت کسی که این کلمات را می‌گفت از لحاظ شجاعت، عبادت و اخلاص، فقاهت و علم و تمام زمینه‌ها برتر بود.

ایشان با بیان این که مستکبران تمام توان خود را به کار گرفتند که این صدا را خاموش کنند، اما به لطف هر روز به روز قوی‌تر و رساتر شد، ابراز داشتند: در زمان طاغوت چیزی از اسلام باقی نمانده بود و عده‌ای فکر می‌کردند که اسلام فقط نماز خواندن و روزه گرفتن است و فرهنگ جهاد و شهادت هیچ جایی نداشت.

این مرجع تقلید، "اسلام"، "مردم" و "ولایت فقیه" را ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانسته و در توضیح هریک از ارکان گفتند: اسلام، نخستین است، در دوران طاغوت اسلام محمدی(ص) را به حاشیه رانده بودند، اما با پیروزی انقلاب، اسلام به صحنه اجتماع آمد. براین اساس ما باید اسلام و ارزش‌های اسلامی را در همه ابعاد شناخته و اجرا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، مردم را دومین رکن انقلاب خواند و تصریح کردند: نباید مردم را کم به حساب آورد، چرا که جایگاه بسیار بالایی دارند؛ پیامبران هم در طول تاریخ ابتدا مردم را با خود همراه می‌کردند و بعد به سراغ نمرودها و فرعون‌ها می‌رفتند.

ایشان در توضیح سومین رکن انقلاب یعنی "ولایت فقیه" گفتند: براساس دیدگاه اسلام، در راس حکومت باید یا پیامبر(ص) و یا امام معصوم(ع) باشد و اگر امام معصوم(ع) حضور نداشتند، یک فقیه جامع الشرایط در راس حکومت قرار می گیرد و مردم را به سمت خدا هدایت کنند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: ولایت فقیه یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب است که به وسیله امام خمینی(ره) احیا شد و سبب ایجاد یک حکومت اسلامی در جهان شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: امروز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مسند ولایت فقیه به خوبی نظام اسلامی را مدیریت و راهبری می کنند و توانسته‌اند کشتی انقلاب را در دریای متلاطم به خوبی هدایت کنند.

معظم له به دشمنی دنیای استکبار با انقلاب و نظام اسلامی اشاره کردند و افزودند: امروز دشمنان کینه‌توز آرام ننشسته‌اند و ما باید آمادگی فرهنگی، نظامی، اقتصادی، ساسی و ... خود را حفظ و ارتقاء دهیم و از انقلاب و نظام حراست کنیم.

ایشان با اشاره به ضرورت زمان شناسی، گفتند: شناخت زمان به معنی شناخت حوادث و رخدادها، مردم، نقشه‌های دشمن، ارزیابی و ریشه‌یابی حوادث و ... است.

این مرجع تقلید با بیان این که قرآن کریم مربوط به همه زمان‌هاست و در هر زمانی قرائت شود، ویژگی‌های مردم همان زمان را بیان می‌کند، ابراز داشتند: در قرآن کریم 43 مرتبه کلمه استکبار با مشتقات و 13 مرتبه استضعاف به کار رفته که نشان دهنده آن است که بشر از ابتدا با فاجعه استکبار و سلطه‌گران روبرو بوده است.

معظم له یادآورشدند: شاید هنوز هم بسیاری از افراد عمق و تاثیر انقلاب اسلامی را به درستی درک نکرده‌اند و همین موضوع ضرورت زمان‌شناس بودن را افزایش می‌دهد.

این مرجع تقلید خطاب به مدیران، یادآور شند: امام خمینی(ره) بر خدمت به مردم نگاه ویژه ای داشتند و مقام معظم رهبری نیز نسبت به این مسئله تاکید خاصی دارند، لذا مسئولین باید بیش از پیش به مردم خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha