دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی

حوزه/ مشاور وزیر کشور در امور روحانیت از راه اندازی دفتر مشاوره امور روحانیت استانداران در 28 استان کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره امور روحانیت در وزارت کشور گفت: دفتر مشاور وزیر کشور برای نخستین بار جهت ارتباط مستمر با مراجع، علما و عموم روحانیت در شهر مقدس قم راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ شرح وظایف برای مشاورین استانداران در امور روحانیت گفت: پی گیری تعیین مشاورین امور روحانیت توسط استانداران از جمله اقدامات انجام شده از سوی این دفتر است که تا کنون 28 استاندار مشاورین خود را منصوب نموده اند و 3 استان دیگر در مرحله انجام است که این تعداد مشاور روحانی در استانداری‌ها در  دولت های گذشته سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: البته بعضی استانداران در دولت های قبل برای خود مشاور داشته اند؛ اما انتصاب مشاور در امور روحانیت در همه استان ها در این دولت صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسالم نمازی به برگزاری همایش دو روزه هم اندیشی مشاورین استانداران در امور  روحانیت با حضور مسئولین عالی رتبه حوزوی و دیدار با مراجع عظام تقلید قم اشاره کرد و ادامه داد: فراهم نمودن زمینه حضور مدیران مراکز حوزوی در استان ها در شورای اداری، جهت تعامل بهتر و بیشتر از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

وی ملاقات های مستمر با مراجع و مدیران حوزوی و ائمه جمعه را از فعالیت های دفتر مشاوره امور روحانیت وزارت کشور عنوان و تصریح نمود: با توجه به این که در یکسال گذشته عمده وقت، صرف راه اندازی دفتر در شهر مقدس قم، و تدوین شرح وظایف و پیگیری  تعیین مشاورین امور روحانیت توسط استانداران شده است، در عین حال، به 5 استان شامل استان های قزوین، بوشهر، اصفهان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان، جهت شرکت در همایش ائمه جمعه و نیز دیدار با علمای برجسته حضور یافته ایم.

وی بیان نمود: فراهم نمودن زمینه دیدار وزیر کشور با مراجع عظام و مسئولان  مراکز حوزوی و جامعة المصطفی العالمیه و شرکت وی در جلسات جامعه مدرسین، نخبگان تبلیغی، مجامع استانی طلاب و فضلا و ائمه جماعات در طی 3 سفر وزیر به استان قم از دیگر فعالیت های انجام شده از سوی دفتر مشاوره امور روحانیت در وزارت کشور می باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha