چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
رحمانی فضلی

اختصاصی حوزه/ با دستور وزیر کشور مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه، به عنوان اعضای شورای اداری استان‌ها اضافه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان برخی فعالیت های مشاور وزیر در امور روحانیت، گفت: با پیگیری های صورت گرفته، دفتر مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در قم تأسیس و هم اکنون در 28 استان، مشاوران استاندارها در امور روحانیت فعالیت‌های خود را شروع کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی با اشاره به تدوین شرح وظایف مشاوران استاندارها در امور روحانیت، تصریح کرد: نشست هایی در این زمینه برگزار شد تا نکات کلیدی که مشاوران باید آن را دنبال کنند، در این شرح وظایف جمع آوری و به آنان ابلاغ شود.

وی یادآور شد: در بخشی از شرح وظایف مشاوران روحانی استانداران به اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان ها که تا به حال تشکلی صنفی بوده، رسمیت داده شده تا نظرات آنان در خصوص تعامل بدنه اجرایی استان با روحانیت و نیز برنامه‌های فرهنگی لحاظ گردد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌های ما، برگزاری همایش دو روزه ای در قم با حضور مشاوران استانی بود که بدون نگاه سیاسی، مسئولین حوزوی در آن حضور و برخی نیز سخنرانی داشته اند و در روز دوم خدمت مراجع عظام تقلید رسیده و از منویات آنان بهره مند شدیم.

*بازدید از 6 استان

حجت الاسلام والمسلمین نمازی با اشاره به سفرهای استانی، ابراز داشت: در یک سال گذشته از 6 استان بازدید داشته و جلساتی را بدون نگاه‌های سیاسی با مسئولین استان و علمای بلاد برگزار کرده ایم و دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با اشاره به تعاملات مناسب وزیر کشور در راستای راه اندازی دفتر مشاور وزیر در قم، خاطرنشان ساخت: وزیر کشور نامه های متعددی را به استانداران داشته تا مشاوران خود را انتخاب و تعاملات حوزوی برقرار شود.

*عضویت مدیران استانی حوزه به عنوان اعضای شورای اداری استان ها

حجت الاسلام والمسلمین نمازی در پایان تصریح کرد: از دیگر تعاملات وزیر کشور، ابلاغ بخش نامه ای در اسفندماه 1393 به استانداران سراسر کشور بود که مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه به عنوان اعضای شورای اداری استان تعیین شدند.

وی گفت: مزیت این تصمیم مدبرانه آن است که مسئولان حوزوی با حضور در شورای عالی استان ها ضمن بیان دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با مدیران ارشد استان چهره به چهره آشنا شده و نظرات خود را در راستای تعامل مثبت با دولت به مدیران مربوطه اعلام نموده و از طرفی برخی همکاری‌ها و هم یاری‌هایی که در زمینه تقویت حوزه‌های علمیه استانی و نیز امور مربوط به طلاب موثر است در میان گذاشته می‌شود و در نتیجه پیشبرد امور به خوبی انجام می‌گردد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha