شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برادران

حوزه/ نشست "وظیفه زنان طلبه در عرصه تبلیغ" به همت معاونت فرهنگی تربیتی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام برادران، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ در این نشست با اشاره به آیه 122 سوره توبه، تصریح کرد: این آیه کوچ عده‌ای از مؤمنین برای کسب فقاهت را مورد توجه قرار می‌دهد و تأکید دارد که این عده باید پس از فهم و تفقه در دین، برای نشر دین تلاش نموده و اولویت در برگشت را دیار و سرزمین اقوام خویش قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای فهم و تبلیغ دین، ابراز داشت: عنوان شدن فهم و درک عمیق دین در کنار جهاد، نشان از درجه والای این مهم است؛ چرا که این آیه وجوب جهاد را از کسانی که لازم است تا برای فهم عمیق دین تفقه نموده و تبلیغ نمایند، برداشته است.

حجت الاسلام برادران با بیان این که ذکر عنوان "الْمُؤْمِنُونَ" در این آیه اختصاص به مرد ندارد و بانوان نیز مخاطبان آیه نفر(انذار) قرار می‌گیرند؛ خاطرنشان کرد: درس خواندن و دفاع از اندیشه‌های دینی را نباید شغل دانست؛ چرا که این امر وظیفه‌ای همگانی است.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ با تأکید بر این که برای دفاع از معارف دینی، تنها فهم دین کافی نیست، اظهار داشت: عالم دینی، باید ضمن درس خواندن و تفقه در دین، با آموخته‌های خود، دیگران را انذار نماید.

این کارشناس رسانه ملی با بیان این که ظرفیت‌های عظیم پذیرشی معارف الهی در کشورهای اسلامی، کار علمای دین را دوچندان می‌کند، ابراز داشت: با توجه به سیره و فطرت پاک جوانان در جویایی معارف ناب الهی، نباید از تبلیغ در میان قشر جوان غافل بود.

حجت الاسلام والمسلمین برادران در پایان سخنان خود میدان دفاع از حجاب را بهترین عرصه برای حضور تبلیغی بانوان عنوان کرد و یادآور شد: ضمن جدی انگاشتن مخاطب شناسی تبلیغی، به عنوان مؤلفه‌ای تأثیرگذار، باید خود به سراغ مردم رفته و با آنان جوش و خروش داشته باشیم.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین صفورایی، رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی نیز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از تلاش مجاهدانه مبلغان مهارف ناب الهی، با تأکید بر این که نیازهای معرفتی جهان، همچنان روز به فزونی است، تصریح کرد: خداوند متعال وظیفه‌ای سنگین را بر دوش علما و طلاب علوم دینی نهاده است، تا با رویه‌ای مجاهدگونه در مسیر احیای معارف ناب الهی در گستره جهانی تلاش نمایند.

وی با بیان این که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، همچنان کارهای زیادی در تبیین صحیح معارف ناب الهی باقی مانده است، ابراز داشت: با توجه به نیاز فزاینده برخی از مناطق جهان، تبلیغ برای علما و طلاب آن دیار، که توانایی ورود به این عرصه را دارند واجب عینی است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی خطرات، سختی‌ها و مشکلات پیش‌روی تبلیغ را از مهمترین اقتضائات این مهم عنوان کرد و یادآور شد: برای نشر معارف ناب الهی و رساندن آن به تشنگان جهان، باید تمام خطرات و دشواری‌ها را با جان دل پذیرا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی در پایان سخنان خود ضمن بیان نکاتی چند در رابطه با توجه به درک عمیق نیازهای جهانی، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دینی هیچگاه نباید منتظر فراهم سازی امکانات و همکاری ارگان‌ها مختلف باشد؛ بلکه باید با جوش و خروشی جهادی و همکاری روز افزون تبلیغی، در راستای تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) به جهانیان گام‌های محکم‌تری بردارد. در این مسیر تأثیر همیاری و همدلی ‌همسر، فرزندان و خانواده‌ طلاب بر کسی پوشیده نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha