چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ کارشناس حوزوی گفت: جامعه کمبود صداقت دارد و با صداقت انسان به دستاوردهای بسیاری دست پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی قمی شنبه شب در یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: شخصی نزد پیامبر(ص) دعا کرد که خدایا بهترین درخواست از خودت را برای من مستجاب کن که رسول اعظم(ص) فرمودند: اگر دعایت مستجاب شود، خون تو در راه خدا بر زمین ریخته خواهد شد و به شهادت می رسی.

وی با اشاره به روایتی دیگر، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: شهید از سوال شب اول قبر مستثنی است؛ چراکه شهید سوالاتش را زیر برق شمشیر دشمن جواب داده است.

این کارشناس حوزوی با بیان این مطلب که درباره عظمت و مقام شهدا، مباحث بسیاری مطرح شده است، ابراز داشت: از مسائل بسیار مهم، حضور یاد و راه شهدا در زندگی ماست.

این کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: متاسفانه امروز فضای مملکت با یاد شهیدان سنخیت نداشته و باید بیش از این ادای احترام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی یادآور شد: نسل دوم و سوم جامعه انقلاب و جنگ را ندیده اند؛ پس باید بیشتر با آن آشنا شده و بهتر بیاندیشند.

وی خاطرنشان ساخت: باید ارزش هایی که شهدا برای تحقق آن به شهادت رسیدند، برای مردم تعریف و ارائه شود.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: آنچه که رزمندگان و جبهه های حق علیه باطل را نگه داشت، توسل، بندگی، عبادت و یاد امام زمان(عج) بوده است.

کارشناس برنامه سمت خدا بیان داشت: اگر بخواهیم این یادواره ها را بهتر لمس کنیم، باید خود را نقد کرده و به فاصله های امروز با آن دوران بیاندیشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه امروز رنگ و بوی شهید در جامعه کم رنگ شده است، اظهار داشت: اگر جامعه ای مجاهدین خود را از یاد برد، آن جامعه حیات خود را از دست داده است.

وی با تأکید بر اینکه صداقت رمز پیروزی است، ابراز داشت: امروز متأسفانه این ویژگی کارساز و مهم در جامعه کم رنگ بوده و با جامعه مطلوب فاصله داریم.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان ساخت: جامعه کمبود صداقت دارد و با این خصیصه است که انسان به دستاوردهای بسیاری دست پیدا می کند.

این کارشناس برنامه سمت خدا عمل را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: عمل، صداقت، زهد و ایمان امام خمینی(ره) بود که مردم را جذب خود کرد و انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha