یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

مدیر مدرسه دارالعلم اسلامی شهرستان کاشان، تحصيل، ورزش و تهذيب نفس را سه عامل اصلي پيشرفت طلاب در عصرکنونی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، مدیر مدرسه دارالعلم اسلامی امروز در جلسه معاونین و کادر این مدرسه به جایگاه حوزه های علمیه در اسلام اشاره کرد و گفت: امروز مرکز معرفتی اسلام همین حوزه های علمیه است که در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بر می دارند.

حجت الاسلام شریفیان، با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه از دیدگاه مقام معظم رهبری،  یاد آور شد: ما باید سخنان رهبر فرزانه انقلاب را در تمام عرصه ها بخصوص خدمت به طلبه ها که مورد توجه ویژه امام عصر(عج) نیز هستند به کار بندیم.

وی، تحصيل، ورزش و تهذيب نفس را سه عامل اصلي پيشرفت طلاب از دیدگاه رهبری دانسته و افزود: اگر بخواهیم یک برنامه و محور جامع را  برای زندگی یک طلبه تعریف کنیم، این سه عامل نقش به سزایی دارند، لذا نقص در هر یک از این اجزاء ناکارآمدی کل این سیستم را در پی خواهد داشت.

مدیر مدرسه دارالعلم اسلامی کاشان، رویکرد سال تحصیلی 95-94 را  این سه اصل عنوان کرد و گفت: اصلی ترین موضوع این محور تهذیب خواهد بود و موضوعات آموزشی و پژوهشی و تغذیه طلاب نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی هم چنین با تاکید بر موثر بودن ورزش برای طلاب از فراهم نمودن امکانات بیشتر در این زمینه در مدارس علمیه خبرداد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه از قم IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    اگر حوزه های علمیه کشور اگر اهتمام به این امر داشته وسخنان اماممان مقام معظم رهبری را سر لوحه خود بدهند امید است جایگاه ویژه حوزه های علمیه را درآینده شاهد باشیم