یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 350118
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
ناشرالاسلام

حوزه/ دبیرجامعه روحانیت شهرستان گناباد با بیان اینکه نهج‌البلاغه تجلی شخصیت و عظمت امام‌ علی(ع) است، گفت : نهج‌البلاغه مانند قرآن نه تنها هیچ گاه کهنه نمی‌شود بلکه، فرازمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مدنی ناشرالاسلام ، در اختتامیه دوره آموزشی نهج البلاغه طی سخنانی با اشاره  به اهمیت نهج البلاغه گفت: پس از قرآن کریم بیشترین آثار و تالیفات در ارتباط با کتاب شریف و ارزشمند نهج البلاغه نگاشته شده است زیرا نهج‌البلاغه تجلی شخصیت و عظمت امام‌ علی(ع) است.

وی افزود: نهج‌البلاغه محصول سخنان امام‌علی(ع) در زمینه‌های مختلف است اما مطالبش با یکدیگر تناقضی ندارند و هرچه بیشتر این کتاب را بخوانیم بیش از پیش به ابعاد شگرف آن پی می بریم زیرا نهج‌البلاغه مانند قرآن نه تنها هیچ گاه کهنه نمی‌شود بلکه، فرازمانی است.

این استاد حوزه گناباد، تاکید کرد: امروز باید نسل جوان را با نهج البلاغه مانوس کنیم، در این روزگار همگان به شدت نیازمند سبک زندگی علوی هستیم.

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به استاندار بصره یادآور شد: این نامه هر بخشش درسهایی برای انسان است. که می تواند با مراجعه به حکمت ها و نامه های حضرت راهنمایی های لازم را بیاموزد.

دبیرجامعه روحانیت شهرستان گناباد ادامه داد: بزرگی وعظمت حضرت علی(ع ) را هر انسانی که وجدان بیدار و درک درستی داشته باشد و به امور خواص و عوام به نیکی نظر کند درمی‌یابد، فرق نمی‌کند که این فرد به جهت عقاید و عاداتش از کدام گروه از انسان‌ها باشد و از کدام ملیت باشد و در کجا زندگی کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha