شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 350308
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
بوستان کتاب

حوزه/ مؤسسه بوستان کتاب در جهت تبلیغ معارف اسلامی جدیدترین آثار محققین و نویسندگان را منتشر کرد.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، جدیدترین آثار منتشر شده مؤسسه بوستان کتاب را که مشتمل بر 10 عنوان است معرفی می کند.

1- جلد هفتم «کتاب شرح فارسى الاسفار الاربعه صدرالمتالهین شیرازی» به قلم آیت الله حسن حسن زاده آملی - محمد حسین نائیجی منتشر شد.

معرفی اجمالی اثر:

الاسفار الاربعه، مهم‏ترين اثر فيلسوف بزرگ اسلامي، صدرالمتألهين است که در آن، انديشه‏هاي عميق فلسفي خود را به نگارش درآورد و اصول و ارکانِ «حکمت متعاليه» را پي ‏افکند. اين کتاب از همان آغاز تأليف، مورد توجه اهل ‏انديشه و فلسفه قرار گرفت و درحلقه ‏هاي درس و بحث و مباحثه به عنوان متن درسي با استقبال شگفتي روبه رو شد.

از آن زمان تاکنون، فيلسوفان و عالمان اسلامي شرح‏هاي متعددي بر اين کتاب نوشته‏اند يکي از اين فيلسوفان معاصر، علامه آيت الله حسن ‏زاده آملي است که با تبحّر کامل در فلسفه و عرفان اسلامي و چيره‏دستي در تبيينِ حکمت متعاليه و تأمل و بحث و تحقيق و تشکيل حلقه‏هاي درسيِ ‏چندين ساله، کتاب «اسفار» را شرح کرده است. اثر حاضر شرح فارسيِ آن است که براي شاگردان تدريس شده و مؤسسه بوستان کتاب پس از ويرايش دقيق و تبديل زبان گفتار به نوشتار آن را به شکل کنوني در جلدهاي متعدد عرضه کرده است.

جلد هفتم کتاب شرح فارسى الاسفار الاربعه صدرالمتالهین شیرازی به قلم آیت الله حسن حسن زاده آملی - محمد حسین نائیجی  برای اولین بار در 756و با قیمت: 40000 تومان به چاپ رسیده است.

2- «اندیشه اصلاح و راهبرد وحدت و همبستگی در جهان اسلام» عنوان کتابی از دکتر سیداحمد موثقی است که مؤسسه بوستان کتاب آن را منتشر نموده است.

معرفی اجمالی اثر:

وحدت، در منابع اصیل دینی (کتاب و سنت) و در اندیشه و عمل رهبران دینی و سیاسی جهان اسلام طی قرن‏ها همواره مطرح و دنبال شده است.

یکی از این منادیان وحدت در قرن سیزدهم هجری، سید جمال‌الدین اسدآبادی است که با الهام از اندیشه سیاسی او متفکرانی در بلاد عرب، به ویژه مصر، سوریه، لبنان و عراق و در شبه قاره هند و ایران، از اهل سنت و شیعه، در قالب نهضت‏های فکری و سیاسی و با ارائه پیشنهادهایی درچارچوب اندیشه‏های سیاسی و اصلاحی خود به آن پرداختند.

مطالعه و بررسی آرای آنان در این کتاب، کمک زیادی به تدبیر امور مسلمانان در دنیای پیچیده کنونی و در روند جهانی شدن، در قالب منطقه‏گرایی می‏نماید.

جلد اول این کتاب در  740  صفحه و با  قیمت: 40000  تومان و جلد دوم با 708 صفحه و با قیمت 38000 تومان عرضه شده است.

3- سومین کتاب منتشر شده، جلد 13 «دائره المعارف قرآن کریم» است که از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تدوین یافته است

معرفی اجمالی اثر:

مرکز فرهنگ و معارف قرآن که نزدیک به دو دهه فعّالیّت قرآنى دارد با بهره گیرى از تجربیّات و پژوهش هاى انجام شده و با استفاده از دانش وران قرآنى، براى نخستین بار در جهان اسلام به تألیف دائرة المعارف قرآن کریم اقدام کرد.هدف اصلى این دائرة المعارف، ارائه و آسان یاب کردن اطلاعات ناب و اصیل در قلمرو معارف، اعلام و علوم قرآنى است; به گونه اى که اهل تحقیق را به مثابه منبعى مادر و ماندگار از منابع فرعى بى نیاز کند. در جنب این هدف، فرض عمومى تدوین دائرة المعارف حاضر این است که مخاطبان دانش پژوه در حدّ مطالعات پایه اسلامى نیز بتوانند از پژوهش هاى اصیل و قویم قرآنى بهره گیرند.

4- کتاب «دائره المعارف قرآن کریم» در 652 صفحه و با قیمت: 35000  تومان روانه بازار نشر شده است.

«البلیغ  فی المعانی والبیان والبدیع» اثر احمد امین شیرازی دیگر کتابی است که مؤسسه بوستان آن را به چاپ رسانده است.

معرفی اجمالی اثر:

این کتاب در علم بلاغت (معانی، بیان و بدیع) با این ویژگی ‌ها نگاشته شده است:

1. مطالب اساسی کتاب «مُطوّل» را با عباراتی ساده و روان در بردارد؛

2 . مثال ‌های قواعد در حدّ امکان از قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف و در موارد لازم از اشعار عربی انتخاب شده است؛

3 . مطالب به درس ‌هایی تقسیم شده و برای هر درس سؤال و تمرین ‌هایی از قرآن و نهج ‌البلاغه آمده است.

این کتاب در 380 صفحه و با قیمت  20000  تومان منتشر شده است.

5- کتاب «تفسیر آموزشی» / جلد 8 به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن از دیگر آثار منتشره این مؤسسه می باشد.

معرفی اجمالی اثر:

از جمله ضرورت‏ها در حوزة تدوین کتاب ارائة متنی آموزشی از تفسیر قرآن برای پایه‏های مختلف حوزوی است به این هدف که دانش ‏پژوهان با گذراندن مراحل پیش ‏بینی شده به رتبه ‏ای از علم تفسیر دست یابند که بر استخراج حقایق قرآن توانا گردند.

با توجه به این امر بایسته، اثر حاضر شکل گرفت که در دو مجلد کلمات هر آیه تحلیل و معانی و ساختار آن‏ها تبیین می‏شود و بر مبنای آن‏ها معنای آیه ارائه می‏شود و برحسب نیاز تفسیری کوتاه بیان می‏گردد. مطالب کتاب از منابع معتبر و اصیل استخراج شده و به‏گونه ‏ای نگاشته شده که هم با سطح علمی دانش‏پژوه همخوان بوده و هم نیاز به استاد احساس گردد. فراگیری این دو مجلد دانش‏پژوه را بر شناخت عمده کلمات قرآن و دریافت معانی و تحلیل آن‏ها توانا می‏سازد و او را برای رسیدن به هدف نهایی یاری می‏کند.

 این کتاب در تعداد  صفحه و با 380  قیمت: 20000  تومان عرضه شده است.

 6- «اصطلاحات علم اصول» عنوان کتابی از آیت الله علی مشکینی - علیرضا شاه فضل از دیگر آثار به چاپ رسیده مؤسسه بوستان است.

معرفی اجمالی اثر:

این اثر، ترجمة روانی است از کتاب «اصطلاحات الاصول» که در زمینة علم اصول فقه، منحصر به فرد و ابتکاری است. کتاب حاضر، حاصل نظریات اکثر محققان و عصاره افکار متأخرین است؛ به گونه‌ای که خواننده را از کوتاه‌ترین راه به مطلوب خود می‌رساند و خواسته‌اش را به نیکوترین بیان ارائه می‌دهد. آية الله مشکینی این کتاب را در چند مرحله تکمیل کرده و در معرض استفاده طلاب عزیز قرار داده است.

این کتاب در 360 صفحه و با قیمت: 19000  تومان انتشار یافته است.

7- کتاب «گفتارهای اخلاقی و اجتماعی» اثر آیت الله ابراهیم امینی به چاپ رسید.

معرفی اجمالی اثر:

انسان در عرصه ‌های فردی و اجتماعی، نیاز دارد تا خود را با صفات نیکوی انسانی بیاراید و خصلت‌ های نکوهیده را از خود، دور سازد و مسیر کمال را طی کند. آموزه‌ های اسلامی، سرشار از رهنمودهایی است که چنین مسیرِ سعادت ‌مندانه‌ای را نشان می‌دهد. اثر حاضر در همین راستا، مقوله ‌هایی چون: خویشتن ‌شناسی، صبر، نیّت پاکیزه، امر به معروف و نهی از منکر، وحدت و دوری از تفرقه، عدالت ‌ورزی، انفاق و نیکوکاری را کاویده و تأثیر آن را در حیات فردی و اجتماعی نشان داده است.

8- کتاب «گفتارهای اخلاقی و اجتماعی» در  324 صفحه و با قیمت: 17000  تومان منتشر شده است.

«اخلاق اجتماعی کاربردی» عنوان کتابی است که به قلم فاطمه سیفعلی یی نگاشته شده است.

معرفی اجمالی اثر:

انسان در زندگی خود همواره با سه نوع ارتباط روبه ‌روست: ارتباط با خدا، خود و اجتماع.

براساس آموزه ‌های قرآنی، تک تکِ انسان‌ هایی که در زندگی با آن‌ها برخورد می‌کنیم راهی هستند که می‌توانند ما را به خدا نزدیک یا از او دور کنند. در واقع، راه رسیدن به خدا از میان انسان‌ ها می‌گذرد. به دلیل داشتن طبع اجتماعی شکوفایی بسیاری از استعدادها و کمالات انسان نیز تنها در اجتماع امکان پذیر است. این کتاب به اصلاح روابط اجتماعی انسان می‌پردازد.

این کتاب در 276 صفحه و با قیمت: 14000  تومان به چاپ رسیده است.

9- کتاب «عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات» اثر عبدالرحمان علی زاده انتشار یافت.

معرفی اجمالی اثر:

عجله به معنای «طلب چیزی پیش از وقت آن یا حالتی در دل است که آدمی را بر انجام کار، بدون عاقبت اندیشی بر می‌انگیزد.»

عجله کردن گاهی از صفات نکوهیده و زمانی از صفات پسندیده به شمار می‌آید. این کتاب نمونه ‌هایی از عمده‌ترین عجله ‌های نکوهیده و پسندیده، تأثیرات مثبت و منفی که عجله در زندگی انسان‌ها، به دنبال دارد و جست و جوی راه‌های درمان آن را در قرآن کریم و روایات آورده است.

کتاب مذکور در 204 صفحه و با قیمت: 12000  تومان وارد بازار نشر شده است.

10- کتاب «یک حدیث، یک داستان» به قلم عباس جباری مقدم از دیگر آثار منتشره بوستان کتاب است.

معرفی اجمالی اثر:

داستان و حکایت برای هر خواننده‌ای جذّاب و شوق‌انگیز است؛ به‌ ویژه آن که از زبان راست‌گوترین و پاک‌ترین انسان‌ها یعنی پیشوایان معصوم(ع) نقل شده باشد یا براساس رفتار و کردار آنان بازسازی شود. این داستان‌ها که بیشتر جنبه تربیتی و اخلاقی دارد، هر علاقه‌مندی را به اصول اخلاقی و تربیتی راهنمایی می‌کند و روش صحیح زندگی را تعلیم می‌دهد. اثر حاضر کوشیده است تا گوشه‌ای از گفتار و کردار ائمه معصومین را در قالب داستان کوتاه و به زبان فارسی روان برای عموم به ‌ویژه نوجوانان و جوانان بازسازی کند.

کتاب یاد شده در 124 صفحه و با قیمت: 6500  تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.

علاقه مندان جهت تهیه کتابها به نشانی: قم، چهار راه شهدا مراجعه کرده و یا با تلفن: 02537743426 تماس بگیرند.

ضمناً نشانی فروش در تهران میدان فلسطين، خیابان طوس ،کوچه تبریز پلاک 30، است و تلفن 02188956922 در دسترس علاقه مندان می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha