شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 350323
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
چهل حدیث

حوزه/ کتاب «شرح چهل حدیث در فلسفه الهی» به قلم حجت الاسلام سید علی طباطبایی از سوی انتشارات مطبوعات دینی روانه بازار نشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مؤلف در کتاب یاد شده به انتخاب و تشریح چهل حدیثی پرداخته که حول محور عبادی و مبانی فلسفه الهی-توحیدی است.

در حدیث اول، اقوال و نظرات پیرامون مفهوم حفظ حدیث و مراتب گوناگون آن و خاصیت عدد (چهل) آمده و مصادیق آن از قبیل: اتمام تخمیر طینت آدم ابوالبشر در چهل صباح، مواعدة میقات خدا با موسی (ع) در چهل شب، بعثت پیامبر گرامی اسلام در 40 سالگی، شب زنده‌داری‌ها و حضور و مراقبة خالصانة چهل روزة عارفان الهی و طی منازل چهل‌گانه و جاری چشمه‌های حکمت بر قلب و زبان و قلم، درج شده است. حدیث اول دارای سه فصل می باشد.

برخی از عناوین اصلی در هر یک از احادیث شامل: «فضیلت عقل و تشویق به تعقل»، عنوان حدیث دوم، «قانون علّیت و معلولیت»، عنوان حدیث سوم، «معرفت ربوبی مهم ترین مسأله فلسفه الهی»، عنوان حدیث چهارم، «مراحل شناخت خدای سبحان»، سرفصل حدیث پنجم می باشد.

در احادیث دیگر نیز، طرح و نقد انواع نظریات خداگرایی و خداباوری، طرح و بحث تحقیقی و تحلیلی موضوعات جبر و تفویض، قضا و قدر، عرش و کرسی، لوح و قلم، نبوت عامه و خاصه، اثبات امامت و معصومیت، حیات‌ معقول، ادلة معاد، عظمت صورت انسانی و مبحث بدیع بداء و ... آمده است.

کتاب چهل حدیث در فلسفه الهی سیدعلی طباطبایی در 736 صفحه و با قیمت 33000 تومان انتشار یافته است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، پلاک 33 مراجعه کرده و یا با تلفن: 37742847-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha