چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

امام جمعه اراک گفت: آیت الله فیاض اهتمام ویژه ای برای تربیت و پرورش شاگردان مکتب امام صادق(ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام و تبلیغ مکتب تشیع داشته و خود را وقف اسلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی معلم اخلاق، استاد بزرگ حوزه علمیه "آیت الله شیخ احمد فیاض" که در مدرسه علمیه امام صادق (علیه اسلام) چهارباغ اصفهان برگزار گردید؛ اظهار داشت: مردم دین خود را از شخصیت، اخلاق و منش علما می گیرند و عالمان دین چراغ راه زندگی مردم هستند.

وی افزود: جامعه اسلامی ما مفتخر به حضور علما، فضلا و روحانیت گرانقدر به عنوان سکاندار هدایت و رهبری معنوی جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از این روحانیون باصلابت و با تقوی عارف بزرگ و انسان وارسته، مرحوم آیت الله شیخ احمد فیاض (قدس سره) می باشند؛ تصریح کرد: آیت الله فیاض در سال 1338 هجری قمری در سن 14 سالگی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و پس از فراگیری علوم مقدماتی حوزه در خمینی شهر و اصفهان دروس سطح خود را در حوزه های علمیه نوریه، نیم آورد، مسجد شاه، امام صادق علیه السلام (چهارباغ) و مدرسه صدر پشت سر گذراندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله شیخ احمد فیاض اولین اجازه ی اجتهاد را قبل از 30 سالگی از استاد معظم خویش مرحوم آیت الله حاج سید محمد نجف آبادی اخذ می کنند.

وی عنوان کرد: آیت الله فیاض در سال 1364 هجری قمری عازم نجف اشرف شدند و مدت 5 سال از اساتید زمان بهره مند و اجازاتی هم در باب اجتهاد و روایت از اساتید خویش دریافت نمودند.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ایشان پس از بازگشت از نجف اشرف به اصفهان در سال 1369 هجری قمری عمده اهتمام خویش را به تدریس و تربیت طلاب مستعد صرف نمودند و بنا به درخوست حضرت آیت الله سید محمد رضا خراسانی رئیس حوزه علمیه در زمان طاغوت درسی را در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام چهارباغ شروع نمودند که تدریس در این مدرسه مبارکه و همچنین تدریس در مدرسه صدر را تا آخر عمر معظم له ادامه داشت.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله فیاض اهتمام ویژه ای برای تربیت و پرورش شاگردان مکتب امام صادق(ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام و تبلیغ مکتب تشیع داشتند؛ تصریح کرد: در کنار این فعالیت که مشغله اصلی ایشان بود، به اصرار مردم در مسجد ملاحیدر علی خمینی شهر به اقامه نماز جماعت و موعظه و ارشاد مردم پرداختند و همچنین امامت جماعت مسجد صدر خواجو اصفهان را به عهده گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: علما و مراجع در انتقال ارزش‌های اسلامی و شیعی در جامعه دارای جایگاه والایی هستند و بسیاری از مفاهیم دینی از طریق علمای دین به مردم منتقل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت های بزرگی مانند ایشان الگوهای عملی در زندگی هستند که اگر افراد مختلف جامعه به ویژه جوانان با آنها آشنا شوند می توانند مسیر درست زندگی را یافته و در راه رشد و تعالی معنوی گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha